Ga naar inhoud

Boot sequence Lilo configureren?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb op een PC zowel Windows 2000, als Suse8.0 draaien. Met het installeren van Suse is er ook een bootmanager meegekomen (Lilo?) Nu krijg ik bij het opstarten van de PC enkele seconden de tijd om voor Windows te kiezen, en zo niet, dan gaat Linux opstarten. Nu zou ik dat graag andersom willen hebben. Wanneer ik niet met Linux bezig ben, staat de boel gewoon op W2000 waarop ik mijn FTP servertje heb draaien. Mocht de PC spontaan gaan rebooten wanneer ik niet thuis ben, dan wil ik graag dat ie met Windows terugkomt, omdat mijn enige zorg op dat moment mijn FTP server is. Hoe pas ik deze volgorde aan? Onderin het dingeske vind ik wel een soort van command regel, maar heb geen idee wat ik daar in moet typen om bij de configuratie te komen.
Link naar reactie
[quote:54b5a1932b="Gooly"]Could not find kernal image: edit Could not find kernal image: lilo.conf Is het overigens wel Lilo vraag ik me nu af. De bootmanager meldt zich al aan als SuSE (Inclusief groene kameleon)[/quote:54b5a1932b] Wat klop jij nu in ?? [code:1:54b5a1932b] lilo edit lilo.conf [/code:1:54b5a1932b] ????????? de bedoeling is dat je bijv. [code:1:54b5a1932b] linux# vi /etc/lilo.conf [/code:1:54b5a1932b] inklop (zonder linux# want dat steld je promt voor) vervolgens pas je dus /etc/lilo.conf aan door na "INSERT" te hebben ingedrukt de aanpassingen et maken die je wilt. daarna sluit je af door ESC en dan [code:1:54b5a1932b] :wq [/code:1:54b5a1932b] : voor "hier komt een commando" w = write q = quit hierna tik je dus achter je prompt [code:1:54b5a1932b] lilo [/code:1:54b5a1932b] en dan moet he twel goed werken overigens kun je dit hele verhaal heel simpel mbv. YAST regelen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...