Ga naar inhoud

Slackware Linux 9.1 bijna uit


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:4014da479c="danieldk"]Slackware Linux 9.1 misschien wel binnen een week uit kan komen, iig heel erg snel. [/quote:4014da479c] Info daarover had ik dinsdag al via e-mail ontvangen van LinuxQuestions.org. Dit stond onder andere in dat e-maltje. [quote:4014da479c] Slackware Linux 9.1 is right around the corner. This release will continue the ten-year Slackware tradition of simplicity, stability, and security and will include the 2.4.22 kernel (2.6 ready), KDE 3.1.4, Gnome 2.4.0 and more. [/quote:4014da479c]
Link naar reactie
Het is up te daten met swaret via het internet, maar er zijn zoveel packages vernieuwd dat je bijna net zo goed een nieuwe ISO kunt downloaden. Overweeg ook eens een officieele Slackware CD set te kopen. Op die manier ondersteun je de ontwikkeling van Slackware en gaat Patrick niet dood van de honger ;). Zoals ik al in mijn eerste post zei heb ik nu een subscription, d.w.z. dat ik elke nieuwe release meteen toegestuurd krijg. Dat nog eens $15 goedkoper dan de normale prijs ;).
Link naar reactie
[quote:5c1672392f="danieldk"]Overweeg ook eens een officieele Slackware CD set te kopen. Op die manier ondersteun je de ontwikkeling van Slackware en gaat Patrick niet dood van de honger ;).[/quote:5c1672392f] Daar gebruik ik het net iets te weinig voor. Ik draai het namelijk voorlopig nog op een oude bak. Niet dat het zo duur is, maar toch. Misschien dat ik met de hccdagen er een meeneem...Kan Patrick weer net genoeg brood kopen voor een week :D
Link naar reactie
Daniël, je hebt die subscription in de SlackStore? Hoeveel ben je inclusief verzendkosten kwijt dan met die korting? Ik heb momenteel namelijk echt nada geld, maar ben hard aan het proberen mijn gameboy en nog wat andere stuff te verkopen want ik wil echt graag de officiële cdbox hebben. Ik heb overigens 11 oktober vakantie en dan ga ik de zooi hier upgraden naar 9.1
Link naar reactie
Slackware is normaal $39.95, daar komen nog 9.00 verzendskosten bij. Een subscription is per release $24.95, plus die 9.00 = 33.95. Dus het is $15 goedkoper, bovendien worden eerst de CD sets verstuurd naar mensen met een subscription, daarna komen pas gewone bestellingen (kan bij het verschijnen van een nieuwe versie soms wel ff duren), dus je hebt de set het snelst in huis met een subscr. De CD's zijn zeker de moeite waard, vooral de Live CD is een welkome toevoeging :D. Je kunt Slack misschien net iets goedkoper in Nederland krijgen, maar Pat heeft eens gezegd dat hij daar weinig aan verdient. De meeste inkomsten komen via de Slackware Store.
Link naar reactie
Daniel, begrijp je wat ik probeer te zeggen of niet? Ik vind het jammer/vervelend/veel tijd kosten om steeds pacthes te gaan draaien voor exploited software. Dat laat ik leiver over aan Swaret..als ik het goed begrijp zit Postfix nog niet in de packages list van Slackware..dan vind ik erg jammer.. Zo zullen er wel meer packages zijn van andere users, maar het verbaast me dat als Slackware beaamt een security distro te zijn, dat ze Sendmail leveren (3 root exploits in 1 jaar!) .. Geef mensen iig de keuze om Sendmail of Postfix te kiezen imho.. M.
Link naar reactie
[quote:4433febae4="MVE"]Daniel, begrijp je wat ik probeer te zeggen of niet?[/quote:4433febae4] Maar een klein beetje ;). Op servers draai ik alleen wat uitsluitend nodig is. Bijvoorbeeld voor een Apache server alleen a/, wat uit ap/, openssh, tcpip en apache uit net. Hetzelfde zou ik voor een mailserver doen a/, wat uit ap/, openssh en tcpip uit net. Daarnaast zou ik zelf postfix compileren. Zolang je uitsluitend installeert wat nodig is, is het helemaal geen probleem. Als het op servers aankomt hoef ik voor het basis van het systeem alleen slackware-security bij te houden, voor de rest alleen de lijsten van de extra software (wat vrijwel nooit nodig is). Voor die 1 of 2 serverpackages die niet in Slackware zitten vind ik het geen probleem handmatig te patchen, mocht dat nodig zijn. Bovendien heeft LinuxPackages.net ook veel packages die niet standaard onderdeel van Slackware zijn. Die packages worden meestal snel bijgewerkt, vooral bij een security update.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...