Ga naar inhoud

Vragen over Red Hat 9


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Mijn probleem is het volgende: Ik heb een applicatie die textueel moet draait in een terminal. Deze applicatie gaat gebruikt worden door mensen die geen verstand hebben van computers. Ik heb dus met de rechtermuis knop een starter gemaakt naar het bestand en hier het commando opgegeven voor het programma met /pad/naar/het/./bestand En tevens aangevinkt dat deze applicatie in een terminal venster moet worden gestart. Als ik nu vervolgens het pictogram aanklik dan opent het terminal venster en wordt de applicatie opgestart maar na 4 seconden wordt het hele venster afgesloten...... dat wil ik dus niet. De applicatie is door mij zelf geschreven en moet als het goed is in een eeuwige loop blijven draaien. Start ik zelf een terminal venster op en vanuit hier de applicatie dan gaat alles wel goed....................... :o Dan wil ik vervolgens graag dat de applicatie bij het opstarten van de computer automatisch gestart wordt in een terminal venster. Ik heb de aanwijzingen gevolgd die ik op: [url]http://www.xs4all.nl/~wbsoft/linux/customizing.html[/url] heb gevonden maar helaas al deze bestanden waarna verwezen wordt ontbreken op mijn systeem. :-? Het programma dat ik heb geschreven doet system calls en voert hier ARP -d ipadres uit. Echter als ik dit vanuit een normale gebruiker laat uitvoeren dan mag dit dus niet (rechten probleem) Zou iemand mij misschien met goede raad kunnen ondersteunen ??? Bedank alvast :lol:
Link naar reactie
Het terminalvenster sluit waarschijnlijk af, omdat het denkt dat na de eerste keer het programma is afgelopen. Waarschijnlijk is er wel een optie te vinden, die er voor zorgt dat de terminal niet afsluit, na het beeindigen van een programma. Om automatisch te starten onder KDE kun je auotstart gebruiken. Een beetje googlelen in de nederlandse pagina's levert al heel wat informatie op. Om het rechten-probleem op te lossen kun eens zoeken op [b:2d402d7b8b]chmod[/b:2d402d7b8b]. Hiermee kun je de lees-, schijf- en uitvoerrechten van een programma aanpassen. Overigens: als een bestand als .xinitrc niet bestaat, dan kun je die zelf aanmaken met een editor.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...