Ga naar inhoud

[RH9] 99 99 99 en 01 01 01 na Red Hat 9 installatie


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb iets heel stoms gedaan :(. Zal even kort uitleggen wat ik heb gedaan. Nadat ik RH9 had gedownd (wilde iets anders proberen), had ik em vrolijk gebrand. Daarna mijn Linux partities geformateerd (op hdc, 2e schijf dus). Installatie gestart van RH9 en netjes geinstalleerd. Na de installatie begon het gelazer... installatie was klaar en de computer herstarte. Op het punt waar de bootloader moest worden geladen (lilo), kreeg ik de melding 99 99 99 99 enz. Nu dacht ik slim te zijn, en trok mijn 2e schijf (linux schijf) los (uiteraard computer uit :p). Dit hielp niets, en leverde op de plek waar eerst 99 99 99 99 stond, 01 01 01 01 op. Ik heb al een flauw (zeg liever sterk) vermoeden wat ik fout heb gedaan. Ik heb namelijk niet echt opgelet tijdens het instellen van de bootloader, en heb hem (volgens mij) in de MBR van windows gezet (hda). Dit was natuurlijk niet zo slim (naar wat ik hier op het forum gelezen heb). Op dit moment probeer ik RH weer op een schone partitie te zetten, met Lilo op de 2e schijf. Hoop dat dit het oplost (waarschijnlijk niet, aangezien er ook nog wat in de MBR van windows zit... geloof ik). Dan kan ik nog fdisk /mbr of fixmbr proberen met windows 98bootflop of windows xp cd, en dat zal ik ook doen ;). Anders zit er niet anders op dan alles formateren en dan windows opnieuw installeren (en daarna uiteraard RH, want ik ben door dit alles niet afgeschrikt, hoor ;). Maja, eigenlijk is m’n vraag of er hier iemand nog een idee heeft wat ik kan doen, om de boel recht te zetten. Jochem PS: zit nu op een mac... dus ik kan geen dingetjes downloaden voor pc/linux. Kan wel als het op een flop past (kan het naar een computer zonder verbinding... naja, wel verbinding, maar verbinding via de pc die het nu niet doet).
Link naar reactie
Iig bedankt voor de tip, ben een stuk wijzer geworden (mbt de 01 01 01 fout). Die betekend dus gewoon dat de schijf niet aanwezig is/niet door bios gesupport wordt. De 09 09 09 code is me niet helemaal duidelijk. Van een site haalde ik het volgende (ben link alweer vergeten :(). [quote:8d23ff78f4]DMA attempt across 64k boundary: This shouldn't happen, but may inicate a disk geometry mis-match. Try omitting the COMPACT option. You may need to specify the disk geometry yourself. [/quote:8d23ff78f4] Wat betreft het laden van RH9 en win xp, dat is opgelost... na die herinstall die bezig was op het moment van schrijven. Kan nu met een neat boot schermpie (mooier dan m'n vorige ;)) Windows of Red Hat kiezen. En werkt ook nog eens allebij :). Thx voor de hulp :D Jochem
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...