Ga naar inhoud

[GDM] direct uitloggen en afsluiten


anoniem

Aanbevolen berichten

Even geexperimenteerd: dcop ksmserver default logout 1 1 1 - uitlogmenu met "computerherstarten" geselecteerd/ dcop ksmserver default logout 2 2 2 - uitlogmenu met "computer uitschakelen" geselecteerd. dcop ksmserver default logout 3 3 3 - uitlogmenu met "Inloggen onder andere gebruikersnaam" geselecteerd. Als je nu het eerste cijfer door een 0 vervangt, dan wordt er geen menu getoond, maar de betreffende actie onmiddelijk uitgevoerd. Max
Link naar reactie
Uit de mailinglist van Suse [quote:235c43fad4] Zwischen Aufruf und Abmeldung vergehen ein paar Sekunden. Die Bedeutung der drei Zahlen findest du in kapplication.h, das zum Paket kdelibs3-devel gehört. Suche nach dem Begriff "shutdown", und du wirst drei Blöcke finden, die jeweils eine der Zahlen definieren, in derselben Reihenfolge. [/quote:235c43fad4] Het middelste getal betreft volgens mij dan: 1: rebooten 2: afsluiten 3: inloggenscherm. Nu nog het derde getal.
Link naar reactie
Revisie: Dit zou het moeten zijn: [quote:088d8781e1] /** * The possible values for the @p confirm parameter of @ref requestShutdown. */ enum ShutdownConfirm { /** * Obey the user's confirmation setting. */ ShutdownConfirmDefault = -1, /** * Don't confirm, shutdown without asking. */ ShutdownConfirmNo = 0, /** * Always confirm, ask even if the user turned it off. */ ShutdownConfirmYes = 1 }; /** * The possible values for the @p sdtype parameter of @ref requestShutdown. */ enum ShutdownType { /** * Select previous action or the default if it's the first time. */ ShutdownTypeDefault = -1, /** * Only log out. */ ShutdownTypeNone = 0, /** * Log out and reboot the machine. */ ShutdownTypeReboot = 1, /** * Log out and halt the machine. */ ShutdownTypeHalt = 2 }; /** * The possible values for the @p sdmode parameter of @ref requestShutdown. */ enum ShutdownMode { /** * Select previous mode or the default if it's the first time. */ ShutdownModeDefault = -1, /** * Schedule a shutdown (halt or reboot) for the time all active sessions * have exited. */ ShutdownModeSchedule = 0, /** * Shut down, if no sessions are active. Otherwise do nothing. */ ShutdownModeTryNow = 1, /** * Force shutdown. Kill any possibly active sessions. */ ShutdownModeForceNow = 2, /** * Pop up a dialog asking the user what to do if sessions are still active. */ ShutdownModeInteractive = 3 [/quote:088d8781e1] Met bovenstaande kan ik iig een mooi scriptje maken, waarin ik ook gdm kill en de boel afsluit. Nu alleen nog uitzoeken of ik dat onder de normale afsluitnop kan plakken.
Link naar reactie
Het probleem blijkt lastiger dan gedacht. KDE op elke mogelijke manier afsluiten lukt wel, echter mijn complete pc niet. Ik heb /sbin/halt de juiste rechten gegeven, maar er zit een beveiliging in die je vertelt dat je superuser moet zijn. Daarbij komt dat om het moment dat KDE is afgesloten, ik niet meer ben ingelogd. Als ik een scriptje maakt met rootrechten, dat kijkt of de powerbutton wordt ingedrukt, dan werkt het wel. Dat scriptje kan nu eenmaal niet zien wie er achter de knoppen zit. Is er een andere mogelijkheid om het probleem van rechten te omzeilen? En weet iemand hoe KDE hier mee omgaat. Ik zou eigenlijk eoa deamon moeten hebben die gewoon wacht totdat het signaal afsluiten komt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...