Ga naar inhoud

[Mandrake 9.1] Krijg mijn Radeon 9500 niet aan de gang


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben vandaag begonnen met Linux en dus best wel een n00b. Spaar me dus een aub :wink: Dit zijn mijn specs Athlon XP 1800+ @ 2400Mhz (100% stabiel) Abit NF7-S 2x256mb PC3700 TwinMos Club3D Ati Radeon 9500 128MB Daarmee wilde ik dus Linux proberen. Nou krijg ik dus mijn Ati niet aan de gang. Na wat gegoogle vond ik een stappenplan -> http://www.linuxquestions.org/questions/archive/18/2003/06/4/67276 Ik heb dus precies dat stappenplan gevolgd, alleen als ik stap 12 uitvoer dan zegt ie dit: [code:1:2dfbc39ab8]ATI module generator V 2.0 ========================== kernel includes at /usr/src/linux/include not found or incomplete file: /usr/src/linux/include/linux/version.h [/code:1:2dfbc39ab8] Hij kan dus een bestand niet vinden, maar wat kan ik hieraan doen? Of zijn er misschien nog andere methodes om mijn Ati aan de gang te krijgen in Linux?
Link naar reactie
[quote:519e3e11fd]Welke distro gebruik je ?[/quote:519e3e11fd] Staat in de topic titel :wink: Mandrake 9.1 dus. [quote:519e3e11fd]Indien je iets als SuSE of RedHat gebruikt, kun je het beste een specifieke driver bij hen vandaan halen. Dat is veel simpeler.[/quote:519e3e11fd] In de "supported hardware' lijst van Mandrake staat de Radeon 9500 niet eens bij, alles van ATI tot de 8500 wordt aangeduidt als -> [quote:519e3e11fd]Known Hardware.This hardware has been reported as compatible with Mandrake Linux by someone in our community of users and developers. [/quote:519e3e11fd] [quote:519e3e11fd]Je moet ook je kernel headers hebben geinstald btw.[/quote:519e3e11fd] Ik had gevraagd om me te sparen :wink: Wat zijn de kernel headers? Ik heb de Nvidia Nforce2 chipset drivers wel geinstalleerd. Mijn onboard LAN werkt daardoor iig wel.
Link naar reactie
[quote:00bc58e216] Quote: Welke distro gebruik je ? Staat in de topic titel Mandrake 9.1 dus. [/quote:00bc58e216] Sorry, ff niet goed opgelet. Verder is het idd precies zoals Marcel schrijft. Maar heb je de kernelheaders er dan wel bij Marcel ? Deze ben je namelijk echt nodig bij het compileren / installen en ze worden standaard in Mandrake volgens mij niet mee geinstalled...misschien zit het bij de source in .... probeer het eerst maar, suc6 !
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...