Ga naar inhoud

[RH7.2] Includefiles stemmen niet overeen met kernel


anoniem

Aanbevolen berichten

Ey, Ik heb laatst met 'up2date' (update tool van RH) mijn kernel ge-update van 2.4.7-10 naar 2.4.20-20-7. Ik heb er ook nog kernel-source-2.4.20-20.7 opstaan. Als ik nu een module compile gaat dat goed, maar als ik 'insmod modulenaam.o' doe krijg ik de volgende 'error': insmod ./modulenaam.o ./modulenaam.o: kernel-module version mismatch ./modulenaam.o was compiled for kernel version 2.4.9-34 while this kernel is version 2.4.20-20.7. Het rare is echter dat ik kernel-2.4.9-34 er nooit op heb gehad. Wat is er precies aan de hand en, nog belangrijker, hoe los ik dit op? Nog ff wat info rpm -q kernel: kernel-2.4.7-10 kernel-2.4.20-20.7 rpm -q kernel-source: kernel-source-2.4.20-20.7 MVGR, Rene
Link naar reactie
Die module die je wilt insmodden, voor welke kernel is die gemaakt? Zo te zien 2.4.9 ..aangezien je die kernel niet hebt geeft RedHat heel netjes aan dat die module niet voor de door jou gebruikte kernel bruikbaar is.. Om dit op te lossen kan je 2 dingen doen: 1) downgraden naar de 2.4.9-38 kernel Of 2) de module zien te fixen voor je huidige kernel Om welke module gaat het als ik vragen mag? M.
Link naar reactie
Kijk eens met [code:1:ca4d9ff64d]ls -al /usr/src/linux[/code:1:ca4d9ff64d] Als het goed is (en dat denk ik niet) staat er een verwijzing naar [b:ca4d9ff64d]2.4.20-20.7[/b:ca4d9ff64d] Als er een verwijzing naar je oude kernel staat, dan zal het volgende je probleem oplossen: [code:1:ca4d9ff64d] rm /usr/src/linux ln -s /usr/src/[naamvandedirectorywaardejuistekernelsourcestaat] /usr/src/linux [/code:1:ca4d9ff64d]
Link naar reactie
Ey, Includedir is goed. in de makefile staat er nl. een verwijzing naar: INCLUDEDIR = /usr/src/linux-2.4.20-20.7 CFLAGS = -c -D__KERNEL__ -DMOUDLE -O2 -I$(INCLUDEDIR) # default: lptdrv.o # lptdrv.o: lptdrv.c clear gcc $(CFLAGS) lptdrv.c Dat zou dus niet verkeerd mogen gaan neem ik aan. In de source staat geen verwijzing naar een kernelversie. Voor degene die 'm willen zien: [url]http://home.nedlinux.nl/~pascal/lptdrv23.tar.gz[/url] Verder is /usr/src/linux-2.4 een link naar /usr/src/linux-2.4.20-20.7 en dat zijn de enige twee directories die in /usr/src staan. GRTZ, René
Link naar reactie
[quote:854e751bf5="shoekie"]Hier snap ik niet zoveel van. Heeft dit met het compilen van de kernel te maken? Dan is dat bij mij niet van toepassing want up2date/RedHat werkt met rpm's, dus compile ik de kernel niet.[/quote:854e751bf5] niet alles ;) modules_install heeft wel met het compileren te maken maar als je nu meerdere kernels (kan) gebruik(en) dan moet je bij je kerel dus de juiste /boot/initrd hebben en moet modules.conf (kan deze mis hebben hoor) ook weten welke modules er geladen moeten worden (dus uit /lib/modules/kernel-versie/ ) mkinitrd en depmod kunnen geen kwaad dus probeer die gewoon even.
Link naar reactie
[quote:a30cb434ba="shoekie"]Ey, depmod -a executen (als dat iig bedoeling is) en vervolgens driver compilen en insmodden geeft geen andere resultaat. nieuwe initrd maken heeft denk geen zin. De RPM instaleerd automatisch goeie (hoop ik ;) ) GRTZ, René[/quote:a30cb434ba] initrd wordt waarschijnlijk niet direct goed gezet. depmod -a idd maar na het compilen van de driver
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...