Ga naar inhoud

Waarom gaat mijn pc niet aan na afsluiten (geen herstart gekozen)?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een goed werkende desktop pc, maar zodra ik de pc uitschakel (afsluiten) en met de powerschakelaar wil aanzetten lukt dat niet. Ik moet minimaal 2 tot 3 uur wachten en dan gaat hij wel aan. als je de powerschakelaar indruk flits kort het powerlampje aan en daarna uit. coolingfan's blijven stil. Na 2 tot 3 uur start de pc gewoon op. Voeding lijkt dus goed, maar iets van logica rondom het aanschakelen werkt niet meer... Wat is hieraan zelf te doen, anders dan naar een pc shop te brengen ?
Link naar reactie
Nog een toevoeging op de vraag. Ik merk dat na het verwijderen van de 220 voedingskabel en deze opnieuw aansluiten als ik dan de aan schakelaar indruk de fan van de cpu even draait, waarna alles weer stil valt. Ik las iets in een ander artikel over een geschakelde voeding die een belasting nodig heeft om te gaan werken. Is dit even draaien van de cpu fan maar het niet doorstarten van het systeem (koelingsfan blijft stil staan, systeem start niet op) een indicatie van een defecte aan/uit schakelaar of is dit een defect in de schakelbare voeding ? PC = HP LH128Ea.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...