Ga naar inhoud
  • 0

rpm conflict

anoniem

Vraag

Hoi allemaal, Ik was duidelijke te snel. Nadat ik erachter kwam een oude versie geinstalleerd te hebben de nieuwe rpm maar opgehaald. Deze nieuwe versie conflicteerd echter met de oude. Aangezien ik niet gedacht had om rpm -e filenaam.rpm te doen heb ik alles handmatig verwijdert. Stom maar goed, hij blijft zeuren. Omdat ik dacht dat de rpm database nog niet bijgewerkt was dan maar rpm --rebuildb. Echter dat hielp niks. Nu kan ik die executable natuurlijk in een andere directory gooien maar liever zou ik eerst weten wie nu dwarsligt. Ook het opnieuw installeren van de oude versie hielp niet. Was al geinstalleerd zei me Red hat linux bak. rmp -e oude filenaam.rpm gaf aan dat er niets geinstalleerd was. Twee vragen: #1 iemand enig idee wat het kan zijn? #2 ik geef die rpm database de schuld. kan ik in die db komen, om te kijken of er nog een entry instaat van de oude rpm.
Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
[quote:904262d726="oliver"]Hoi, rpm -q cmatrix-1.1b-1.i386.rpm geeft als output: package cmatrix-1.1b-1.i386.rpm is not installed [/quote:904262d726] Klopt, je moet de pakketnaam zonder extensie, en soms zelfs zonder versienummering als argument meegeven. Probeer eventueel met een grafische frontend als kpackage of Gnorpm te zoeken in de rpm-database naar cmatrix. Max
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...