Ga naar inhoud

Kernel-upates en NVIDIA


anoniem

Aanbevolen berichten

RedHat 9 heeft weer een kernelupdate in de ¨aanbieding¨ Bij vorige update naar 2.4.20.19 werden settings verkregen met ¨NVIDIA-Linux-x86-1.0-4363.run¨ overschreven. (Logo bij start verscheen niet meer en ik moest iedere keer bij start op autoconfigknop van monitor drukken.) Nu is er dus iemand zo vriendelijk geweest om ¨op afstand de boel weer i.o. te maken ( /sbin/ifconfig..ppp0) Heeft iemand een logische verklaring voor dit gebeuren? Wat is er eventueel aan te doen? Hellaas door gebrek aan kennis voorlopig nog niet door mij. Volgende vraag is daarom wel begrijpelijk denk ik: A.u.b. een boektip voor een in het nederlands geschreven boek over linux, waarin alles wordt behandeld. ik weet nu eigenlijk alleen nog dat ¨\¨ ¨/¨ moet zijn. Liefst in de stijl (eenvoud) van het boek: ¨volgens Bartjens Linux¨ B.v.d. voor de reactie, Henk.
Link naar reactie
De nVidia driver nestelen zich als module bij de kernel. Hierdoor zijn ze makkelijk aan de kernel toe te voegen (door middel van 'modprobe'). Bij het compileren van de kernel kan er gekozen worden meer onderdelen als module te maken. Dit is ook bij redhat het geval. Alle modules worden dan in één map gezet (/lib/modules/{kernel-versie}). Bij het installeren van de nVidia-driver is aan deze map dus een bestand toegevoegd. Bij het veranderen van de kernel-versie wordt er ook weer een nieuwe map met modules gemaakt. Hierdoor kun je van verschillende kernels gebuik blijven maken. De nVidia-drivers staan daar echter niet in: die is er immers door een ander programma ingezet. Als de computer opgestart wordt in grafische modus wordt er geprobeerd de module te laden. Deze wordt echter niet gevonden en daardoor blijft het beeldscherm doorgaans zwart. De oplosing is vrij eenvoudig: start op in "init 3" (dit kun je in je bootloader als kernel-optie meegeven) en voer de installatie opnieuw uit. Hierna zou alles weer moeten werken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...