Ga naar inhoud

over clarkconnect 1.3


anoniem

Aanbevolen berichten

  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Oke, om gewoon de hardeschijf leeg te trappen het volgende (hoop dat alle tools er op staan). boot: [enter] dan gaat ie booten [code:1:3a10ed8319] cfdisk[/code:1:3a10ed8319] verwijder al je partities en maak de nieuwe partities aan die jij wilt hebben, bijvoorbeeld: 20mb primair (bootpartitie) 512mb swap (of minder, regel is 2x je geheugen) en de rest wordt 1 grote partitie [code:1:3a10ed8319] mke2fs -j /dev/hda1 mkswap /dev/hda2 mkreiserfs /dev/hda3 [/code:1:3a10ed8319] je hebt nu een lege hardeschijf met een bootpartitie (ext3) een swap en een rootpartitie (reiserfs). nu is de vraag wat je er verder op wil gaan zetten, je hebt iig de schijf in orde gemaakt zoals je vroeg, je kunt nu een distributie gaan installeren. Wil je wat leren van GNU/Linux? Neem Slackware. Wil je dat het meeste vanzelf ga neem dan SuSE, Mandrake of Red Hat.
Link naar reactie
Ja, dat kun je prima doen. (als het makkelijker is voor je even met een Windows bootdisk bijvoorbeeld) Ik zou dan vervolgens een distro als Mandrake downloaden en installeren. Mandrake is denk ik net ff het makkelijkst omdat je zo de iso's kunt downloaden en aan de slag komt. Ik weet echter niet of Mandrake een voorgeselecteerde server selectie heeft, dat is wel makkelijk namelijk. Je kunt idd de installer van de 'makkelijke' distro's als Mandrake, Red Hat en SuSE gewoon de schijf zelf in laten delen, geen enkel punt.
Link naar reactie
Hey allemaal! Naar aanleiding van het artikel in de C!T ben ik ook bezig met Clarkconnect 2.0. Het viel mij ookop dat er op de cd geen bootdisk was te vinden. Echter, op de website van [url=http://www.clarkconnect.org/download/home.current.html]clarkconnect[/url] is een bootdisk te vinden die ik ook heb gebruikt, en ik heb clarkconnect zonder problemen kunnen installeren. Clarkconnect werkt dan nog niet helemaal, maar de installatie is voltooid. [quote:973c55742a](Er staat) boot: (wat moet ik hier zetten).[/quote:973c55742a] Als je de bootdisk van de website gebruikt, staat er weliswaar in het Engels boven wat je in moet typen. (Namelijk, dat je ''linux'' in moet typen om te beginnen) Maar nu heb ik nog een vraag... Ik heb een i-net aansluiting van @home, dus met computernaam, die gemakkelijk is in te stellen in Windows etc. Maar hoe stel je die computernaam in, in Clarkconnect? (Ik gebruik trouwens Clarkconnect 2.0 Home) Moet ik gewoon de hostname als computernaam gebruiken? En zo ja, hoe stel ik die in als ik alles al geinstalleerd heb? Grtz, Roel
Link naar reactie
@Roel harstikke mooi dat er nu wel iemand die is die weet hoe ClarkConnect werkt. Jij kunt Eddie er vast doorheen slepen. Je kunt idd de hostname als computernaam opgeven, localhost is immers ook een host, zo moet je het zien. Je kunt dit achteraf instellen door als root het bestand /etc/hosts te wijzigen, daar is heel recentelijk nog een topic over geweest met een voorbeeldje erin, zoek die even op en het lukt je vast. Dat was btw ook een @home verbinding :) @Eddie ja, je kunt rustig installeren, het MBR wordt dan gewoon overschreven met een nieuwe bootloader. Met de link van Roel moet het nu ook wel lukken om ClarkConnect te installeren denk ik. Post even wat je ervan vind als het draait :)
Link naar reactie
Ik heb alles nu zover gekregen dat mijn pc, die binnen het netwerk staat, niet meer zegt dat de kabel niet is aangesloten. Het enige probleem zit nog bij Clarkconnect. Als ik de hele clarkconnect server heb opgestart zie je [url=http://www.clarkconnect.org/docs/2.0/images/ss_console.png]zo'n[/url] soort scherm. Bij mij is 'wireless' gewoon 'ethernet', maar nu komt het; er staat geen IP-adres bij de bovenste (internet eth0 ethernet...). Het lijkt dus alsof @home niet meer automatisch een IP-adres toekent, en dat is onmogelijk... Maar wat is er dan wel aan de hand? Het hele gebeuren zoals http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=98957 wordt beschreven, kan ik totaal niet volgen! :-? Is er nog iemand anders die enig id heeft? Mssn de C!T-mensen die het artikel geschreven hebben? Grtz, Roel
Link naar reactie
Van Robin Ooievaar hoef je vrees ik niet veel te verwachten. Die heeft al drie keer toegezegd mij te bellen en ik heb nooit meer iets van hem gehoord, een slot op het request topic is het laatste dat ik van hem vernomen heb ;) Is de PC met ClarkConnect direct op de modem van @home aangesloten? Staat hij op DHCP? Wat voor netwerkkaart zit erin. Wat volg je dan niet, je moet gewoon met een editor (ik weet dus niet wat ClarkConnect meelevert, waarschijnlijk wel vim maar dies wat lastig om mee te beginnen) /etc/hosts even aanpassen. Dus een regeltje toevoegen aan de regels die er al staan met dezelfde opmaak, dat wijst voor zich als je het bestand opent. Dus tik eens in vim /etc/hosts en ga op de laatse regel staan en druk op 'o' nu kun je tikken en als je klaar bent doe je ':' wq
Link naar reactie
Ik heb nu het voplgende geprobeerd: [code:1:9c657646e9]myserver login: root Password: (mijn w8woord) Last login: Tue Aug 26 23:32:02 on tty2 [root@myserver root]# /etc/hosts -bash: /etc/hosts: Toegang geweigerd [root@myserver root]#[/code:1:9c657646e9] Ik heb inmiddels ook [url=http://forum.minddigger.com/phpBB/viewtopic.php?topic=3603&forum=3]hier[/url] om raad gevraagd, misschien dat we er dan met z'n alleen uitkomen? :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...