Ga naar inhoud

sendmail - tijdstip bezorging


anoniem

Aanbevolen berichten

Op mijn sendmail mailserver, welke ik naar volle tevredenheid gebruik, wordt de mail ieder halfuur middels een cronjob bezorgd. Deze maatregel heb ik zo getroffen omdat mijn server middels een ISDN inbelverbinding contact maakt met mijn ISP. Wat alleen vervelend is, is dat mijn interne mail ook een halfuur later wordt bezorgd. Is er een manier hoe ik mijn uitgaande mail 1x per halfuur en mijn interne mail direct kan laten bezorgen ???? Ik gebruik overigens onderstaande cronjob [code:1:ee46c9e615]/usr/lib/sendmail -v -q -C/etc/mail/sendmail.cf >/dev/nul[/code:1:ee46c9e615]
Link naar reactie
[quote:e6f3c73e1b="BoGuS"]Op mijn sendmail mailserver, welke ik naar volle tevredenheid gebruik, wordt de mail ieder halfuur middels een cronjob bezorgd. Deze maatregel heb ik zo getroffen omdat mijn server middels een ISDN inbelverbinding contact maakt met mijn ISP. Wat alleen vervelend is, is dat mijn interne mail ook een halfuur later wordt bezorgd. Is er een manier hoe ik mijn uitgaande mail 1x per halfuur en mijn interne mail direct kan laten bezorgen ???? Ik gebruik overigens onderstaande cronjob [code:1:e6f3c73e1b]/usr/lib/sendmail -v -q -C/etc/mail/sendmail.cf >/dev/nul[/code:1:e6f3c73e1b][/quote:e6f3c73e1b] Sendmail kan je met de -q30 bijv. om de 30 minuten een que laten legen/proberen te dumpen. Als jij dan zorgt dat die queue de mogelijkheid heeft vai je ISDN de stuff te mailen moet het om het half uur lukken. Maar lokale mail die je zelf popt moet meteen verstuurd kunnen worden als het lokale users zijn.. M.
Link naar reactie
Ja oke...dat begrijp ik. Waar het me om gaat is dat de uitgaande mail, dus die ik via mijn provider stuur, ieder halfuur wordt verstuurd. Mijn interne mail naar collega's moet direct of binnen 5 min ofzo worden verstuurd. Als ik iedere 5 min de que leeg dan wordt dus uitgaande mail ook verstuurd en wordt er dus ingebeld door mijn modem..... :o Of ben ik nu gewoon helemaal de kluts kwijt ?!?!
Link naar reactie
De lokale delivery gebeurt niet direct....gebeurt dus alleen als ik met eerder genoemde cronjob de que leeg. Kan het zijn dat ik gewoon mijn Cronjob weg moet laten en de opdracht sendmail -q30 moet geven....of doet dit gewoon hetzelfde ? Het idee lijkt me toch niets nieuws...lokale mail direct en alle niet tot mijn domein behorende adressen zijn uitgaand en dienen dus 1x per halfuur te worden verstuurd.
Link naar reactie
>Mijn interne mail naar collega's moet direct of binnen 5 min ofzo worden verstuurd Ja ja... nu snap ik het.... zou ik bijna zeggen; gebruik een secondary domain..... maar da's best lastig.... een primairy domain voor intern met continue aflevering en de alles email-adressen die niet op jouw domain horen gaan naar het secondary domain (eenvoudige pc, maar ideaal voor in een dmz met webmail of zo)) waar de aflevering eens per half uur is.... zo kan het, maar misschien is er een simpelere oplossing?
Link naar reactie
Ik heb toch nog es wat anders getracht. Ik heb mijn sendmail delivery mode op "background" gezet (Ik werk vaak met Webmin...erg praktisch). Mijn lokale mail wordt nu vrijwel direct bezorgd. Mijn uitgaande mail blijft in mijn mailq staan, met als status : " host map: lookup (hotmail.com): deferred" Wat houdt dit precies in ? Het duurt nu overigens ook erg lang om uitgaande mail te versturen vanaf mijn workstation. Ik heb het idee, en dat heb ik ook gecheckt, dat er bij het verzenden van uitgaande mail direct een verbinding wordt gemaakt door mijn modem.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...