Ga naar inhoud

Slackware installatie: mounten dvd-drive


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Graag wil ik de distro Slackware gaan proberen. Ik ben nu op het punt aangekomen het installatie medium te selecteren. Dit kan de 'setup' echter niet gemount krijgen. Ik ben dit zelf gaan proberen met het commando: mount -t iso9660 /dev/hdc /dvd Maar dit geeft de volgende fout: mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev/hdc2, or too many file systems Ik heb ook nog geprobeerd m'n brander te mounten op /dev/hdd, maar dit geeft dezelfde foutmelding. Iemand enig idee hoe ik verder kan komen? :cry: Groeten Corné
Link naar reactie
Hmm, dus als je voor auto kiest dan lukt het hem niet om hem te mounten? Kan hij de device wel vinden? Hij zegt namelijk iets in de trend van "Slackware Install CD found in /dev/hdc" en zou hem vervolgens moeten mounten. Heb je wel de officiële 9.0 iso gedowload en goed op cd gebrand? Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt tijdens een Slack install.
Link naar reactie
Nou, ik heb de boosdoener te pakken: Mijn Liteon DVD-rom speler. Ik kan keurig booten van deze "JLMS XJ-HD165H, ATAPI CD/DVD-ROM drive", maar op een of andere manier kan dan geen cd goed gemount worden zowel van de speler zelf, [b:cfc64a618f]als van een andere speler[/b:cfc64a618f]!! Heb nu m'n Liteon eruit gehaald en m'n Sony brander als secondary master. En Slack vind 'em zonder problemen. Ik had nog niet eerder linux op dit nieuwe systeem geinstalleerd. Nu zit ik dus met een WAARDELOZE speler! Bedankt voor jullie hulp, misschien heb je nog een tip voor m'n probleem.
Link naar reactie
[quote:5cb3b38cb8="c.j.krul"] Ik had nog niet eerder linux op dit nieuwe systeem geinstalleerd. Nu zit ik dus met een WAARDELOZE speler! [/quote:5cb3b38cb8] Voordat je die dvd-speler aan de vuilnisman geeft, zou ik eerst eens kijken of het met alle cdroms zo gaat. Ik heb wel eens eerder een schijf gehad waar wel alle data opstond, maar die niet goed gefinalized was. Lezen op de brander ging goed, maar andre cdrom-spelers weigerden de schijf te lezen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...