Ga naar inhoud

girotel online werkt


anoniem

Aanbevolen berichten

Inderdaad. Het werkt! Was ook zeer blij. Hebben de mailtjes toch geholpen. Hier volgt een artikel uit webwereld (http://www.webwereld.nl/nieuws/15847.phtml): [quote:09db9d4174] Postbank gaat overstag voor Linux-gebruikers Woensdag, 6 augustus 2003 - De Postbank heeft Girotel Online aangepast. Gebruikers van Red Hat en Knoppix kunnen nu ook gebruikmaken van de dienst. Door Maarten Reijnders 33 reacties Daarmee komt de bank tegemoet aan de Linux-gebruikers die via internet actie voerden tegen het beleid van de Postbank. Via de sites Girotel Online voor iedereen en Girotel4All werd gepleit voor het gebruik van open standaarden. Planet Multimedia en SmallZine besteedden afgelopen week aandacht aan deze acties. Aanvankelijk leek de Postbank zich weinig van het protest aan te trekken. In juni verklaarde een woordvoerster van de Postbank nog tegenover WebWereld dat de bank geen ondersteuning bood voor 'heel exotische browsers waar weinig mensen gebruik van maken'. Deze houding kwam de Postbank op forse kritiek te staan van Linux-gebruikers. "Het is toch te gek voor woorden dat ik mijn bankzaken alleen maar kan regelen met producten die tegen Microsoft aanschurken? Ook vanuit maatschappelijk oogpunt is dat ongewenst. Hiermee houdt de Postbank in stilte de hegemonie van het Microsoft-monopolie in stand", aldus Koos Pol van 'Girotel voor iedereen' destijds. Standaarden Nu gaat de Postbank dan toch overstag. Woordvoerder Klaas Dirk Bruintjes: "Er is een wijziging doorgevoerd, waardoor Girotel Online nu bij de volgende combinaties werkt: Red Hat 9.0 en Mozilla 1.2.1; Knoppix 3.2 en Mozilla 1.3; en Knoppix 3.2 en Konquerer 3.1.1." Paul van der Vlis van Girotel4All is tevreden met de aanpassingen. "Ik heb verschillende succes-verhalen gehoord, en nog nergens dat het niet werkt. Dat de Postbank alleen twee Linux-distributies test met twee browsers kan ik me goed voorstellen. Natuurlijk kunnen ze niet alles testen. Dat zou ook niet hoeven als ze zich aan de standaarden houden." Dat is nog niet het geval, merkt Van der Vlis op. "Ze houden zich niet echt aan de W3C-standaarden. Ze geven bijvoorbeeld geen 'doctype' op, en ook geen 'encoding', en ook als ik die met de hand opgeef kom ik nog wel wat fouten tegen. Maar het is niet zo dat de site stikt van de fouten." [/quote:09db9d4174]
Link naar reactie
Ik wist het al, het werkte overigens al eerder bij sommige mensen (waaronder bij mij) en met het gtoproxy script werkte het al voor het leeuwendeel van de gebruikers, maar nu zou ie dus van huis uit bij iedereen weer moeten werken. Mijn rekening heb ik een aantal maanden terug al opgezegd om Girotel, maar voor mijn ouders is het wel fijn ;)
Link naar reactie
[quote:b17423a2f9="Marcel de Reus"]Ik wist het al, het werkte overigens al eerder bij sommige mensen (waaronder bij mij) en met het gtoproxy script werkte het al voor het leeuwendeel van de gebruikers, maar nu zou ie dus van huis uit bij iedereen weer moeten werken. Mijn rekening heb ik een aantal maanden terug al opgezegd om Girotel, maar voor mijn ouders is het wel fijn ;)[/quote:b17423a2f9] Het zou dus nu een fair gebaar zijn om toch weer een rekening bij hen te openen. Al was het maar om deze actie te belonen :o
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...