Ga naar inhoud

adsl onbereikbaar via netwerk??


Aanbevolen berichten

[quote:32940f2cf3="wimsl"] de modem heeft een dhcp, als ik deze aanzet, krijg ik netjes een ipadres maar internet blijft interniet.[/quote:32940f2cf3] Internet verbinding delen via Windows XP staat in [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=85718&highlight=netwerk]deze topic[/url] Kun je dan wel pingen naar je Internet Windows PC? Welke Linux distro heb je op je client PC.
Link naar reactie
Ok, dus je hebt eerst een modem, dan een switch, waaraan een windows-pc en een linux-pc hangen. Beide maken dus in feite rechtstreeks verbinding met het modem. Bij mijn internetprovider is deze constructie echter niet mogelijk omdat ze slechts 1 ip-adres per abonnee beschikbaar stellen. Dus als mijn Windows-pc reeds een ip-adres toegewezen heeft gekregen zal de Linux-pc er nooit eentje krijgen. Mogelijk dat jouw provider ook niet meer dan 1 ip-adres per aansluiting beschikbaar maakt. Max
Link naar reactie
ja, een swicth waaraan twee windows pcs hangen en een suse-bakje. die windows krijgen een ip nummer uit de 10.0.0.xx range, die suse ook!!! maar dan... ik heb zowel gateway [blanc] als gateway 10.0.0.138 gedaan, beide werkt niet. ik heb suse ook een vast ip gegeven uit de 10.0.0.xxreeks. maar evenmin resultaat. provider is hccnet, doet niet kinderachtig over meer pc's.
Link naar reactie
Het IP 10.0.0.138 is je ADSL modem, daar kun je maar een pc mee instellen tenzij je een multi-adsl modem hebt waar je alle kabels zo al in kan prikken. Ik ga er even vanuit dat jij dat niet hebt. Je geeft als gateway op bij je pc's het ip van je router. Dit kan een pc die internet verdeelt of een switch met router functionaliteiten. Ik weet niet hoe dat bij jou zit. Deel jij je lokale ip-adressen ook via DHCP uit of gebeurt dat statisch? En van wie krijgt hij die dhcp adressen dan? Ow ja, vergeet niet je nameservers in te stellen: /etc/resolv.conf ;)
Link naar reactie
[quote:f24f19a4d2="w.roosenburg"]Het IP 10.0.0.138 is je ADSL modem, daar kun je maar een pc mee instellen tenzij je een multi-adsl modem hebt waar je alle kabels zo al in kan prikken.[/quote:f24f19a4d2] Dat in niet helemaal waar. Het verschil tussen het multi-adsl en het gewone modem is het fysieke aantal poortjes op het modem. Als je een gewoon modem hebt en je steekt in de enige beschikbare poort een hub/switch heb je hetzelfde als een multi-adsl modem. Ik ga uit van KPN ADSL en hun kretologie. Bij andere providers is het misschien weer anders.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...