Ga naar inhoud

Snelkoppeling Probleem


Aanbevolen berichten

- Ik heb een probleempje met het maken van shortcuts op de desktop van KDE (gebruik mandrake 9,1). Het maken van een shortcut naar morzilla of kopete lukt me prima, maar nu wil ik een shortcut maken naar de open office tektverwerker (OpenOffice.org write) maken. Als ik dit op dezelfde manier doe dan krijg ik de foutmelding 'kon openoffice niet starten'. Hoe los ik dit op? Als tweede kleine vraag: Als ik een programma installeer (bijv Kopete) waar zet die dat dan neer op de harde schijf. Ik heb nergens zo map ala program files in windows kunnen vinden waar hij het heen kopieerd. Soms komen namelijk van programma's die ik installeer geen shortcuts in het startmenu. Scenic20, Alvast bedank
Link naar reactie
Het maken van de snelkoppelingen doe je via [b:e40c9d7591]Nieuwe aanmaken->koppeling naar applicatie[/b:e40c9d7591]? Dat is de juiste methode. de foutmelding die kde geeft geeft aan dat ofwel het commando dat je in dit bestand hebt geplaatst onjuist is, (kun je controleren door het commando in bijv. Konsole te typen), of kde om een of andere reden het pad niet kan vinden. Wat je het best kunt doen is het volledige pad van het commando invoeren. Bij mij is dat dit commando: [b:e40c9d7591]"/opt/OpenOffice.org/program/swriter"[/b:e40c9d7591] Succes, Max
Link naar reactie
makkelijker is om als root even symlinks in /usr/bin te zetten, bijvoorbeeld: [code:1:7624c6f4e2]ln -s /opt/OpenOffice.org/program/swriter /usr/bin/oowriter[/code:1:7624c6f4e2] dan kun je hem ook snel vanuit de minicli of konsole opstarten een programma dat je als distributie-rpm installeert wordt meestal als volgt verdeeld: docs in /usr/docs manpages in /usr/man executables in /usr/bin libraries in /usr/lib overige data in /usr/share als je een progsel compileerd gebeurt hetzelfde maar dan meestal in de /usr/local directory
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...