Ga naar inhoud

oops: mkfs.ext2 op verkeerde partitie


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Gisteren per ongeluk mkfs.ext2 aangeroepen op een verkeerde partitie. Ik heb wel een backup maar die is al vrij oud. Nu heb ik begrepen dat bij aanmaak van het filesystem alleen de inode-tabel en het superblock wordt overschreven, waardoor het in principe mogelijk moet zijn om (een deel van de) data terug te halen (verbeter me als ik het fout heb). Heeft iemand ervaring hiermee of heeft iemand al eens verwoede pogingen gedaan om dit voor elkaar te krijgen? Groetjes, Wilco
Link naar reactie
Volgens mij doel je op file's die gedeleted zijn en welke je soms weer terug kan halen. Echter volgens mij wordt er [b:5e57b1dc26]geen[/b:5e57b1dc26] copy bewaard van een oude inode tabel dus is bij mijn weten alleen PQ-magic nog in staat om je hd te redden. Mocht je verder nog iets gaan doen zorg er iig. voor dat je schijf [u:5e57b1dc26]NIET[/u:5e57b1dc26] gemount wordt of slechts [b:5e57b1dc26]RO[/b:5e57b1dc26] Sterkte ermee
Link naar reactie
Tja.... dat heb ik ook wel eens gehad ;-) Sterker nog: ik ging twee dagen geleden met partionmagic voor windows xp aan de slag. Toen bleef het klere dingen hangen en was een hele linux partitie (met LFS) naar de haaien :S fsck is een dag bezig geweest met de scherven bijelkaar te vegen, maar tevergeefs natuurlijk.
Link naar reactie
[quote:e758744ea2="Paranoid Android"]pq magic kan toch geen files terughalen? Verder weet ik niet of het zonder inode tabel mogelijk is om nog bestanden terug te halen.[/quote:e758744ea2] maar wel "unformat" en zelfs partitie's terugzetten dus probeer het eens :D nee heb je Ja kun je krijgen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...