Ga naar inhoud

Slackware en kabel


Aanbevolen berichten

Ik heb een kabelverbinding via telenet. (dhcp) Op mijn pc staat een dual-boot systeem met xp en slackware. Nu doe ik bij xp een ipconfig /release voor m'n ip adres vrij te krijgen. Ik herstart de machine en start via lilo de slackware. Dit werkt allemaal goed. Maar ik krijg geen ip adres toegewezen via dhcp. Ik heb ook linux redhat op m'n machine gehad en toen werkte dit feilloos. Wanneer ik ifconfig uitvoer in een console zie ik enkel LO staan. Ik doe dan even ifconfig eth0 up en dan staat er blijkbaar een netwerkkaart bij, doch zonder ipadres. Ook via netconfig geraak ik er niet uit. De kaart wordt wel herkend, doch nog steeds geen ip adres. Wat doe ik verkeerd? (ik heb ook bij /etc/resolv.conf de dns servers van telenet ingevoegd)
Link naar reactie
[quote:2c2b50154c="jolo"]Doe daar dan ook nog bij de outputs van [b:2c2b50154c] /sbin/lspci -tv [/b:2c2b50154c] en [b:2c2b50154c] dmesg | grep eth0 [/b:2c2b50154c][/quote:2c2b50154c] Ik typ nu dit bericht vanuit slackware. Het probleem is dat er twee nic's in m'n pc zitten. Ik heb even de kabel verstoken en had direct connectie via dhcp.
Link naar reactie
waarschijnlijk 2 verschillende NICs? Slackware stopt de NIC detectie zodra er een gevonden is. Slackware laad de modules voor de NIC standaard in /etc/rc.d/rc.netdevice Via lspci kun je erachter komen wat je andere NIC voor chipset heeft. Kan je die module erbij zetten in /etc/rc.d/rc.netdevice. De volgorde bepaalt welke eth0 en eth1 is. In /etc/rc.d/rc.inet1 wordt je ip configuratie gezet, dit bestand is voorbereid voor 2 NICs, netconfig zal het echter maar voor 1 NIC doen. 1x DHCP en 1x Fixed is zondermeer mogelijk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...