Ga naar inhoud
  • 0

DVD op afstand afspelen

anoniem

Vraag

Hi, Ik wil de output van mijn dvd-speler (die in mijn hoofd-werkstation zit) eigenlijk ook wel over het netwerk naar het display van een andere pc versturen. Zodat ik op een andere pc (zonder dvd-speler) toch naar een film kan kijken, terwijl het hoofdwerkstation voor andere zaken wordt gebruikt. Is dit eigenlijk (eenvoudig) mogelijk, of gaat dat ontiegelijk veel priegelwerk opleveren zonder veel kans op het gewenste resultaat? Ik ben heel benieuwd naar ideen en mogelijkheden. Mijn distributie van het hoofdwerkstation is RedHat8.0, met Xine voor het afspelen van DVD's. De video-output moet aankomen op een pentium1-233MMX met een 4 mb videokaart. en 64MB intern geheugen. TIA, Greetz, dJezzer 8)
Link naar reactie

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Dat kan heel simpel alleen zal het niet erg soepel lopen vrees ik. Het is altijd de client (de P1) die de zaak weer moet geven en dus komen de grafische processes om zijn dak. Het kan als volgt, ga achter je P1 zitten en zorg dat de DVD in je hoofdwerkstation zit: log grafisch in en open een console-venster: [code:1:3e6eb244dc]xhost +ipadreswerkstation[/code:1:3e6eb244dc] [code:1:3e6eb244dc]ssh username@ipadreswerkstation[/code:1:3e6eb244dc] wachtwoord [code:1:3e6eb244dc]export DISPLAY=ipadresP1:0.0[/code:1:3e6eb244dc] [code:1:3e6eb244dc]xine[/code:1:3e6eb244dc] Xine verschijnt nu in de display van je P1.
Link naar reactie
  • 0
Heb je een remote-X sessie al geprobeerd (zoals hierboven)? Als dat werkt is het niets speciaals. Heb je wel geen geluid.... wil je later er ook vast wel bij... Of wil je dat op een streaming-video-manier of zo? Da's geen DVD he... moet je een streaming-video-server draaien. Of converteren naar mpg of zo.... maar ook dat is geen DVD... Hoe wil je ut hebben?
Link naar reactie
  • 0
[quote:bc5f2f6e16="MrLeeJohn"]Maar ja... dan is toch de client de pc die het werk verzet. En dat was niet de bedoeling, begreep ik....[/quote:bc5f2f6e16] Hoe wil je het anders doen? Remote-X doet exactement hetzelfde namelijk, alleen nu draai je ipv de hele retterkertet alleen Xine remote.
Link naar reactie
  • 0
HI, Bedankt voor jullie reacties! Uit de verschillende commentaren heb ik inmiddels begrepen dat het toch iets minder eenvoudig is dan ik dacht. Het is inderdaad de bedoeling dat de p4-pc (met de dvd-speler) zoveel mogelijk van het zware werk verricht - voor zover dat inderdaad mogelijk is. Ik neem tenminste aan dat een p1-233mmx met 64 mb intern geheugen en een 4 mb videokaart niet echt veel rekenwerk kan verrichten, in verhouding tot de p4 dan. En misschien veroorzaakt het ook nog netwerk doorvoerproblemen? Is op zich niet dramatisch, omdat het een thuislan betreft, maar goed, het is wel aardig om te weten :wink: In ieder geval biedt jullie commentaar voldoende aanknopingspunten om er inderdaad eens een paar avonden aan te gaan zitten en het uit te proberen. Nogmaals, hartelijk dank! Greetz, dJezzer 8)
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...