Ga naar inhoud

Install-probs USB-modem onder Redhat 9


Aanbevolen berichten

Ja, je hebt gelijk. Ik zal wat meer info geven. Ik probeer een E-tech USB-modem (die ik bij de aanvraag van Zonnet Family kreeg) aan de praat te krijgen in Redhat 9. De instructies van de websites zijn: 1. tar -zvxf CA80UEL030116VES_PPP.tar.gz 2. cd ca80u_mandrake_90 3. ./install 4. plug the usb cable to adsl usb modem 4. ./connect 5. ifconfig hsb0 up 6. dhcpcd hsb0 Bij stap 4 krijg ik de foutmelding. Als je nog meer info wilt hebben, geef maar een gil.
Link naar reactie
Ik heb voor een kennis even gekeken naar Linux support voor het modem dat je standaard bij Zonnet krijgt. Voor zover ik kan zien, is het een closed source driver, die gecompileerd en gepackaged is voor Mandrake 9.0. Over het algemeen, weet je dan genoeg. Het gaat niet of nauwelijks werken. Ik heb in ieder geval de hoop opgegeven om dat modem onder Debian draaiend te krijgen en de kennis aangeraden om een ander modem (ethernet) te kopen. Ik las tijdens mijn zoektocht ergens dat Etech bereid was (in ieder geval voor die persoon) het usb-modem om te ruilen voor een ethernet-modem. Ik neem aan dat er wel sprake was van bijbetaling. Als die optie bestaat, zou ik daar gebruik van maken. Als je dit aanbod niet krijgt, zou ik een ander modem kopen of Windows gebruiken om "in te bellen". Aangezien Mandrake al bij versie 9.1 is en de driver ogenschijnlijk voor 9.0 is, is overstappen op Mandrake niet echt een optie.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...