Ga naar inhoud

EXIM probleem


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb een probleempje met exim. Hij geeft deze melding. [quote] Initializing SMTP port (exim)2003-07-22 10:53:53 Exim configuration error in line 531: authenticator virtual: cannot find authenticator driver "aliasfile" startproc: exit status of parent of /usr/sbin/exim: 1 [/quote] Ik had over al begrepen dat ik de file /etc/aliases er voor kon gebruiken maar dat pikte hij niet. Ook als ik een file met wat van /etc/aliases neer zet in de exim dir. viundt hij dat geen goed plan. Kan iemand mij helpen met dit probleem ? Groeten Wouter
Link naar reactie
Waar komt je exim.conf vandaan? Wil je gebruik maken van aliasfile? Voor zover ik kan opmaken uit mijn exim.conf wordt deze director gebruikt als een mailtje door real_local "heenvalt": [quote:437064baea]DIRECTORS CONFIGURATION ORDER DOES MATTER[/quote:437064baea] Mijn exim-kennis is op "works for me" basis. Wellicht kan ik iets zinnigs zeggen als je meer informatie geeft over wat je wil bereiken en hoe je configuratie eruit ziet.
Link naar reactie
[quote:4dfc163825="robian"]Waar komt je exim.conf vandaan?[/quote:4dfc163825] Het was een config van SuSE. [quote:4dfc163825]Wil je gebruik maken van aliasfile? Voor zover ik kan opmaken uit mijn exim.conf wordt deze director gebruikt als een mailtje door real_local "heenvalt":[/quote:4dfc163825] Ik weet niet of ik eeen aliasfile wil gebruiken, ik denk het wel omdat ik aliases wil gebruiken. Dus 1 user heeft bijv. als mail adres user@domein.nl user2@domein.nl [quote:4dfc163825]Mijn exim-kennis is op "works for me" basis. Wellicht kan ik iets zinnigs zeggen als je meer informatie geeft over wat je wil bereiken en hoe je configuratie eruit ziet.[/quote:4dfc163825] Ik heb volgende toegevoegd in de exim.conf om aliases te kunnen gaan gebruiken virtual: driver = aliasfile domains = dbm;/etc/exim/local-domains file_transport = address_file pipe_transport = address_pipe no_more user = mail file = /etc/exim/$domain search_type = lsearch*
Link naar reactie
Welke versie van Exim gebruik je? Ik draai Debian met Exim 3.35. Ik heb even in de documentatie van versie 4.x gekeken. Ik kon daar nergens een vermelding van de aliasfile driver vinden. Ik weet niet wat er overigens is aangepast in nieuwere versies. Op [url=http://www.uit.co.uk/exim-book/]deze pagina[/url] vond ik een sample chapter van een nieuw Exim boek. Jouw situatie wordt min of meer beschreven. Misschien kun je het gebruiken? Het gebruik van aliases in Exim 4.x werkt ongeveer zo: [code:1:15921bd22e] system_aliases: driver = redirect data = ${lookup{$local_part}lsearch{/etc/aliases}} [/code:1:15921bd22e] Ik weet niet hoe populair Exim is buiten de Debian wereld (het is de default MTA in Debian). Aangezien Debian nog niet is overgestapt naar de nieuwe versie, vind je in Google misschien veel "verouderde" informatie.
Link naar reactie
[quote:c451d35c24="robian"]Het gebruik van aliases in Exim 4.x werkt ongeveer zo: [code:1:c451d35c24] system_aliases: driver = redirect data = ${lookup{$local_part}lsearch{/etc/aliases}} [/code:1:c451d35c24][/quote:c451d35c24] Wat het raare dat is ales wat je in /etc/aliases heb staan dat gebruikt hij niet. Als ik bij een mailtje stuur aan postmaster@domein.nl dan komt deze niet aan. Ik zie ook in me reject log dat alles Unrouteable is. Maar ik kan nog niet echt vinden hoe je nou virtual adressen aan maakt.
Link naar reactie
In Debian wordt tijdens de installatie van het systeem of indien gewensd op enig later moment eximconfig gebruikt om een config-file te genereren. D.m.v. het beantwoorden van een paar simpele vragen, krijg je een draaiend systeem. Later kun je dan m.b.v. cut&paste en wat proberen een eind komen om exim naar wens aan te passen. Ik weet niet hoe Suse de config-file aanmaakt en in hoeverre jij de config-file hebt aangemaakt. Het lijkt erop dat aliasfile niet langer werkt in de nieuwe versie van Exim. De foutmelding die je krijgt ondersteunt dat idee. Heb je geprobeerd om het stukje code wat ik eerder heb gepost in te passen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...