Ga naar inhoud

[rh9] Wanadoo Cable Broadband Basic, Motorola Surfboard


Aanbevolen berichten

Dat Motorola modem, is dat een Ethernet modem of een USB modem. In het geval van USB kan [b:d687aaa0a1]ik[/b:d687aaa0a1] je helaas niet verder helpen; anderen vast wel... Hij is hier volgens mij al eens meer langsgeweest, dus er moet een oplossing te vinden zijn. In het geval van Ethernet-modem graag even een reactie, dan kan ik je haarfijn uitleggen hoe je hem aan de praat kan krijgen...
Link naar reactie
Dat is gewoon mogelijk. Ga je schamen dat je het nog niet aan de praat hebt ;) Er zit gewoon ergens in RedHat zo'n klikklikklik ding om je netwerkkaart in te stellen en verder functioneerd een kabelmodem als een lan en zal het direct werken. Het moeilijkste is je UTP draad in je modem stoppen :P
Link naar reactie
[quote:a23bf07dc4="Marcel de Reus"]Er zit gewoon ergens in RedHat zo'n klikklikklik ding om je netwerkkaart in te stellen en verder functioneerd een kabelmodem als een lan en zal het direct werken. [/quote:a23bf07dc4] Zo was het vroeger wel toen Casema PPPOE gebruikte. Ze zijn overgestapt op een nieuw protocol: l2tp-tunnels oid. Ik heb dat zelf nooit gebruikt, maar het is allemaal wat lastiger dan het ooit was. Overigens werken kabelmodems over het algemeen niet als lan verbinding in tegenstelling tot de adsl-modem/routers die je van KPN bijvoorbeeld krijgt. Met PPP moet je een PPP device maken en via het modem "inbellen". Ik denk dat dat nieuwe Casema protocol ook wel vergelijkbare handelingen behoeft. OP: Ik zou die link uit mijn vorige bericht er eens bijpakken. Ik weet niet of het goed/makkelijk werkt, maar de auteur van die tekst weet waarschijnlijk waar hij het over heeft.
Link naar reactie
[quote:d226926e3c="Marcel de Reus"]PPP?[/quote:d226926e3c] PPPoE oftewel PPP over Ethernet. Volgens mij wordt dit protocol gebruikt om users te kunnen authenticaten en download gebruik te loggen. Niet alle kabelaars gebruiken dezelfde onderliggende techniek in hun netwerk. Casema gebruikte PPPoE en nu een andere techniek. Multikabel werkt weer anders. Chello heb ik nooit van dichtbij gezien.
Link naar reactie
Ja, dat is inderdaad waar. Bij Casema moet je - ondanks hun kabelnetwerk - ook inbellen. Het zit dus inderdaad wat gecompliceerder in elkaar dan ook ik aanvaknelijk dacht. In RedHat: GMenu (standaard GNome) >> Systeeminstellingen >> Netwerk Je krijgt dan een prachtig grafische tool waar je alles kan instellen. Maar of je die user authenticatie daar kan regelen betwijfel ik. Is daar geen KDE proggie voor?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...