Ga naar inhoud

dvd op tv onder linux


Aanbevolen berichten

1. Zorg dat je dvd op je pc/laptop kunt zien..... xine of mplayer zou ik zeggen.... zorg wel dat je regio-code goed staat ingesteld en je dvd-encoder-drivers hebt geinstaleerd.... 2. Zorg dat je beeld op je tv kunt zien. Dit is in X gewoon een tweede videokaart met in xf86config een 2e videokaart-sektie. 3. Combineer 1 en 2.... dvd op tv..... voila....
Link naar reactie
>Nu moet ik dus dvd-encoder-drivers instaleren. waar haal ik die vandaan? Nee, hoeft niet meer.... dat werkt blijkbaar al... >Vervolgens een 2e videokaart configureren in XF86 config? Hoe doe ik dit? Tja... da's een stuk lastiger.... heb ikzelf nog niet gedaan.... ik weet dat je een tweede video-sectie in je xf86config moet maken..... googlen?
Link naar reactie
Nou die TV-Out in de BIOS kun je niet oplossen met een Config file - dit is al voordat een OS gestart is. Daarvoor moet je naar een BIOS update zoeken. Ik heb onder section "Device" (driver nvidia) het volgende staan; Option "TwinView" "1" Option "ConnectedMonitor" "CRT, TV" Option "SecondMonitorHorizSync" "30-60" Option "SecondMonitorVertRefresh" "60" Option "MetaModes" "1024x786, NULL; 800x600, 800x600; 640x480, 640x480;" Option "TVStandard" "PAL-G" Option "TwinViewOrientation" "Clone" Option "TVOutFormat" "COMPOSITE" Option "DigitalVibrance" "128" Option "RenderAccel" "1" Option "CursorShadow" "1"
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...