Ga naar inhoud

nieuw moederboord met raid ondersteuning


Aanbevolen berichten

dag linuxfreaks Ik ben van plan om een nieuw computer te gaan kopen maar nu twijfel ik om een moederboord met raid ondersteuning te kopen omdat deze volgens mij nog niet voor de volle 100 % ondersteund wordt. mijn keuze is gevallen op een Abit AT7-MAX2 of een MSI KT4 Ultra BRS (RAID). met een AMD Athlon-XP processor. Het is de bedoeling om meerdere schijven aan te sluiten (of cd spelers) het gaat mij niet zo zeer om te mirroren. heeft iemand hier ervaring mee want als ik op het forum zoek dan werkt het nog niet helemaal alvast bedankt.
Link naar reactie
De meeste Highpoint kaarten ondersteunen raid 0 en raid 1 en combinaties van deze beiden, echter de serial ATA (nieuwere) geloof ik niet, dat zijn de controlers met de kleine aansluitingen in plaats van de oude IDE (grote) kabels Ik heb nog niet veel informatie van de highpoint kaarten kunnen vinden voor U, maar ik ben zoekende....... Groet Valium :roll:
Link naar reactie
ja dat raid 0 en 1 dat is allemaal wel handig maar als ik nu een cdrom speler op die kaart aan wil sluiten lukt dat dan ook bij een raid kaartje? ik wil dus eigenlijk een extra ide aansluiting hebben om meer appataten aan te sluiten maar als je op een moederbord kijkt dan heet dat RAID en niet 2 extra ide poorten. op de site van www.alternate.nl kun je dus een highpoint kaartje kopen die je aansluit op een pci slot en dan kun je 4 extra apparaten aansluiten je hebt dus bv de HighPoint Rocket133 (met linux drivers) en de HighPoint RocketRAID 133 (ook met linux drivers) en volgens mij kan ik het beste zo een kaartje kopen en dus geen RAID want dat is zoals ik het begijp meer voor harde schijven (mirroring striping enz enz) bedoeld. als iemand hier ervaring mee heeft laat me het even weten. en als niemand hier ervaring mee heeft dan horen jullie het wel als ik mijn nieuwe compter gekocht heb.
Link naar reactie
http://www.compgeeks.com/details.asp?invtid=SD-SIL680-RAID Hier staat een afbeelding van een kaart die blijkbaar een ultra ATA kaart waar de volgende dingen ondersteurd zijn: Kijk de specificaties van het product: -PCI Interface -Silicon Image SIL680 chipset -UDMA6 ATA/133 compliant -ATA/ATAPI-6 compliant -Supports maximum data rate of 133MB/sec -Two Ultra ATA channels with 256 Bytes buffer per channel -Connect up to four IDE/ATA devices -Automatic performance tuning for each device attached -Supports Ultra and Multi-Word DMA timing modes -Fully backwards compatible with Ultra ATA/100, ATA/66,... -- Ultra ATA/33, EIDE/Fast ATA-2, IDE, and ATAPI Devices Supports RAID function 0, 1 and 0+1 -Retail Package Includes: -Controller Card -User Manual -Two (2) Ultra ATA/133(80-wire/40-pin) IDE cables -Driver on CD -User Manual Misschien kan je hier verder mee groet Valium! :)
Link naar reactie
Jo Valium daar heb ik wel wat aan maar die is niet linux supported ?? voorlopig hou ik het bij de highpoint want die kan ook booten vanaf het kaartje, doe ik daar mijn harde schijven op en heb ik 4 poorten over voor atapi diveces. En er wordt toch gewerkt de bios voor atapi support, daar ik mijn computer toch nog moet kopen zal dat wel tegen die tijd werken. greetings Panda
Link naar reactie
:cry: Oke dus ff verder snuffelen, hier heb je misschien wat meer aan dan.. http://www.minotaur.com/index.php?go=info&sku=10500013 [b:6ab6ddd26c]Promise[/b:6ab6ddd26c] Technology FastTrak TX2000 PCI 2 Channel ATA/133 RAID Controller with Cable :lol: The Manufacturer's SKU is D29F13T10000000 In Stock Our Regular Price: $104 Add to Shopping Cart Manufacturer Promise Technology Quantity Single Pack Controller Primary Interface Ultra EIDE ATA/133 Type Slot/Interface 32-bit PCI (33 MHz) 32-bit PCI (66 MHz) Primary Devices Supported 4 Number of Channels 2 Primary Port Placement Internal Connector Style (2) 80-Wire/40-Pin IDE BIOS Type Promise Burst Transfer Rate 133/266 MBps Operating Systems Windows ME Red Hat Linux 7.2 TurboLinux Workstation 7 SuSE Linux 7.2 Caldera OpenLinux 3.1 Red Hat Linux 7.0 Windows NT 4.0 Windows 95 or Later Windows XP Red Hat Linux 7.1 Windows 2000 Misc Features Hot Plug Drive Support Drivers Included JBOD (2) 80-Wire/40-Pin IDE Cable Documentation RAID 0 RAID 1 SMART Technology RAID 0/1 Deze is dus blijkbaar linux OS suported dus das dan weer een beter merk... de Promise Groet Valium
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...