Ga naar inhoud

Linux als Ded. server spellen


Aanbevolen berichten

(MANDRAKE 9.0) Ik heb het nu maar eens op een andere PC geprobeert (zonder RAID :wink: ) en hierbij verliep de installatie vlekkenloos. Netwerk etc loopt via dhcp duz dat was ook makkelijk in te stellen. Nu komt mijn vraag. Ik doe de 1e cd van battlefield erin, browse ernaar toe via de snelkoppeling op het bureaublad, wil setup.exe starten, en er gebeurt helemaal niks :-? Ik had nog een vraagje, de PC waar ik het over heb is een Celly 400 (450) met 160mb mem. Ik wilde deze gaan gebruiken als dedicated server voor bijv battlefield en vietcong. Is deze PC krachtig genoeg om zo server te draaien voor een man of 7?? (mij is verteld dat ik dit beter aan linux kon overlaten omdat deze minder systeembronnen gebruikt als windows)
Link naar reactie
Dat geld niet voor Mandrake hoor, die vreet net zoveel als Windows XP :) Misschien is het je nooit verteld maar Windows software werkt niet onder GNU/Linux, dus ook de games niet. Nu heb je echter geluk want Battlefield 1942 draait wel dmv WineX die je over CVS kunt installeren, kijk maar eens op www.transgaming.com Ik denk niet dat je PC het trekt, maar proberen kan altijd. Vietcong draait niet voorzover ik weet.
Link naar reactie
Het is ook nie de bedoeling dat het spel draait. Het is de bedoeling om deze PC als dedicated server in te zetten bij lan party's etc. Ik heb een mailtje gdaan naar een van de mensen die de hcc lanparty in venlo verzorgd en die hebben me verteld dat ze battlefield etc... ook op zo'n soort servertjes draaien met linux. Ik d8, mooi is dat ook eff te proberen. In windows98 draait desert combat overigens met 30fps en dan 30 bots + 2pc's ingelogd. Dat van die games wist ik wel. Maar omdat er nogal een hoop linux servers draaien bij BF had ik gehoopt dat het gelijk zou werken :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...