Ga naar inhoud

Ophalen cd-informatie


Aanbevolen berichten

Hallo, Wat mij helaas opvalt is dat de informatie niet goed wordt binnengehaald bij een aantal programma's. Helaas onder Windows wel, maar niet onder linux bij de volgende programma's: KsCD, Grip en Konqueror (met audiocd:/)... Weet iemand waar aan dat kan liggen? Moet ik naar een andere database verwijzen?
Link naar reactie
Ik denk te kunnen afleiden uit je verhaal dat je track-informatie van audio-cd's wil ophalen bij cddb, freedb of een dergelijke database. Ik geef maar een paar losse opmerkingen om te voorkomen dat ik uitgebreid antwoord op niet ter zake doende vragen. Wat wil je precies doen? Definieer niet goed. Kun je die audio-cd's wel gewoon afspelen? Kijk eens in de instellingen van de audio-player wat er staat over netwerkinstellingen en welke database (site) er al dan niet wordt gebruikt.
Link naar reactie
[quote:5a0792ed6a]Ik denk te kunnen afleiden uit je verhaal dat je track-informatie van audio-cd's wil ophalen bij cddb, freedb of een dergelijke database. [/quote:5a0792ed6a] Ja, dat klopt. Mijn fout voor het onduidelijke verhaal. [quote:5a0792ed6a]Wat wil je precies doen?[/quote:5a0792ed6a] Ik wil gewoon de album informatie binnenhalen met de volgende programma's: Grip, KsCD en Konqueror. Ze werken echter in dit kader niet goed. Het duurt of te lang of er gebeurd helemaal niets, terwijl dezelfde CD in windows het wel goed doet.... Beetje raar. Verder heb ik geen netwerk problemen, want emailen, surfen en chatten (jabberen) gaat gewoon goed. Het afspelen van de audio-CD's gaat ook gewoon goed trouwens. Grip en KsCD gebruiken freedb. Is dat een goeie? Kan ik beter geen andere nemen? Ik weet niet hoe konqueror het binnenhaalt, want daar kan ik de configuratie niet van vinden.
Link naar reactie
[quote:1c88f5981f]Gebruik je Cygwin voor het gebruik van deze applicaties onder Windows?[/quote:1c88f5981f] Nee, ik bedoelde eigenlijk gewoon windows-applicaties, zoals winamp en audiograbber. Denk dat ik daar maar ff naar de database-instellingen kijk. [quote:1c88f5981f]Staan de instellingen in de betreffende applicaties, en in kcontrol goed?[/quote:1c88f5981f] Volgens mij wel. Want hij haalt ze soms binnen, maar ik zou het zo niet weten wat er fout zou kunnen staan.
Link naar reactie
[quote:f4a2926a63]Grip en KsCD gebruiken freedb. Is dat een goeie? Kan ik beter geen andere nemen?[/quote:f4a2926a63] Ik gebruik zelf xmms om muziek te luisteren en gebruik freedb (freedb.freedb.org). Ik heb nooit problemen gehad. Als blijkt dat de windows applicatie dezelfde server gebruikt als de linux applicaties, is het een vreemd probleem waar ik niks zinnigs over kan zeggen. Als het zo is dat de informatie van verschillende locaties komt, zou ik vermoeden dat de server waar linux heen gaat, traag is. Op het eerste oog, ondersteunen de symptomen de laatste optie.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...