Ga naar inhoud

[rh9] kernel compile voor ppp-support


Aanbevolen berichten

ik wilde internet aan de praat krijgen via rh9, maar ik moet ppp-ondersteuning hebben in de kernel. 1) hoe kom ik erachter of ik dat heb? 2) zo niet, hoe compile ik dan het volgende? <M> PPP (point-to-point protocol) support (CONFIG_PPP) <M> PPP support for sync tty ports (CONFIG_PPP_SYNC_TTY) :D :D
Link naar reactie
[quote:edaec95b6a="windowsXP-PRO"]kom op... een Alcatel speedtouch... dat is toch wel een modem??? :o [/quote:edaec95b6a] Het wordt idd een modem genoemd. Maar je hebt 2 soorten modems, 'echte' modems, en 'nep' modems. Echte modems werken hardwarematig, je hoeft dus alleen de poort waaraan ze hangen aan te sturen. Nepmodems kunnen eigenlijk niks, het moduleren/demoduleren (wat zo'n kastje in feite doet..) wordt aan het OS overgelaten. Dat lukt dus alleen als er software voor dat OS geschreven is die die taak doet. En dat is nu het probleem waar je tegen aanloopt, de software die door een hobbyist geschreven is voor jouw modem is niet eenvoudig te installeren. kppp is een inbelprogramma dat wel wat weg heeft van 'externe toegang' in Windows. Max
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...