Ga naar inhoud

Suse Linux personal 8.2


Aanbevolen berichten

Onlangs Suse Linux 8.2 op mijn computer gezet,de installatie was geen probleem,ik heb alleen geen geluid.De geluidskaart wordt wel herkent,de bijbehorende drijver geinstalleerd,in de werkbalk onder verschijnt wel het spiekertje maar geen geluid.Kan iemand mij verder helpen,ik ben verder absoluut linuxleek.
Link naar reactie
Start via KDE menu > Systeem > Yast2 > Hardware > Geluid. Indien bij Geluidsconfiguratie een Kaart model staat met de Status Funtioneert, klik dan op Volume (Zorg er voor dat het volume op je speakerset niet te hoog staat.) Klik op test. Dan zou je een test geluid moeten horen. Klik met de rechter muisknop op het speakertje en op Mixervenster tonen. :roll:
Link naar reactie
[quote:04c411ff21="jolo"]Start via KDE menu > Systeem > Yast2 > Hardware > Geluid. Indien bij Geluidsconfiguratie een Kaart model staat met de Status Funtioneert, klik dan op Volume (Zorg er voor dat het volume op je speakerset niet te hoog staat.) Klik op test. Dan zou je een test geluid moeten horen. Klik met de rechter muisknop op het speakertje en op Mixervenster tonen. :roll:[/quote:04c411ff21] Bij geluidsconfiguratie staat een geluidskaart met status "functioneert". Je aanwijzingen opgevolgt,bij test geen geluid.Ook met het mixervenster krijg ik geen geluid.Zijn er nog andere opties?
Link naar reactie
[quote:a5d46b492d="jolo"]Om wat voor een geluidskaart gaat het? Je zou je [b:a5d46b492d] /sbin/lsmod [/b:a5d46b492d] en je [b:a5d46b492d] cat /proc/interrupts [/b:a5d46b492d] outputs kunnen posten. :roll:[/quote:a5d46b492d] Ik heb een ECS moederboard met geluid on board,VT8233 AC'97 Audio Controller.Genoemde outputs gepost,vooralsnog geen geluid.
Link naar reactie