Ga naar inhoud

[K3b] setup probleem


Aanbevolen berichten

[quote:8f59378277="water"]Als ik setup draai van K3b, dan krijg ik aan het eind de vraag "do you really want to discard the changes yes/no" [/quote:8f59378277] Bedoel je K3b versie 0.8.1 source package van http://k3b.sourceforge.net/index.php?page=download.html Ik heb deze gecompiled en geinstalleerd in Slackware 9.0 K3b setup. Step 2. Applications used by K3b 3. Cd Devices 4. Mount points CD Drives 5. Permisions K3b users CD Writing group: cdrecording. Let K3b setup make required changes voor cdrecord and cdrdao gevinkt. (Ik heb gecontroleerd, deze twee behoren tot group cdrecording.) 6. Congratulations > Finish All settings have been saved. enz. OK En dan verschijnt idd net zo als bij jouw dialoog: Do you want to discard all changes? Yes No > No. In Settings Configure Kb3 lijkt alles in orde. (Hoewel K3b vond eerst de externe programs niet en plotseling wel.) Ik heb zojuist een cd-rw Erased, geen foutmeldigen, maar het Erase CD-RW - K3b venster reageert niet meer op Close of het kruisje. Wel op Alt + F4 :roll:
Link naar reactie
Ik heb als root inmiddels een cd-tje gefikt. Die vraag over discard changes blijft, maar met "nee" worden de instellingen wel bewaard. Waarschijnlijk kan ik als user (nog) geen cd's fikken, omdat ik gebruik maak van devfsd en in devfsd.conf een regeltje heb staan over permissies en een groep. Ik moet nog even één en ander uitzoeken, maar het regeltje in devfsd.con betreft de scsi-devices. Echter, K3b past de groep van de devices aan, dus ik weet niet of het nu daar in zit. Anderzijds wil ik het zowiezo in devfsd.conf regelen, omdat die na elke reboot opnieuw aangemaakt wordt en ik dan steeds weer setup moet draaien. Overigens, als ik de setup-wizard draai, worden de devices wel gevonden, echter als ik kies voor configuratie niet. Bij de wizard ben ik root, bij configuratie niet. Ofwel, blijkbaar als ik als user toch niet de device gebruiken. Kun je rechten achteraf wijzigen, ingeval je devfsd gebruikt, of worden die niet doorgevoerd (ook al lijkt dat wel getuige [b:197e627094]ls -al[/b:197e627094]?
Link naar reactie
[quote:7e067d7d69="water"]Waarschijnlijk kan ik als user (nog) geen cd's fikken, [/quote:7e067d7d69] In Slackware 9.0 heeft de Setup van K3b de rechten van de devices aangepast. Zowel /dev/hdb en /dev/scd0 behoren tot group cdrecording. Het branden van een data CD-R met K3b als user is dus gelukt. [quote:7e067d7d69="water"]omdat ik gebruik maak van devfsd en in devfsd.conf een regeltje heb staan over permissies en een groep. [/quote:7e067d7d69] Werkt Kuser dan niet (goed) in Gentoo? :roll:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...