Ga naar inhoud

spel spelen met Linux (UT2003 met Redhat9).opgelost!!


Aanbevolen berichten

[quote:e90d1bc150="maximilaan"] Heb zelf nog niet meegemaakt dat het systeem na een reset dusdanig beschadigd was dat de boel niet langer werken. [/quote:e90d1bc150] Maar als er na een harde reset, teveel foutmeldingen zijn tijdens het opstarten, zou het handmatig repareren wel eens langer kunnen duren dan herinstalleren. :roll:
Link naar reactie
  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • 2 weken later...
ben ik weer heb een tydschrift gekocht met demo van ut2003. Het volgende staat vermeldt ( om te installeren.) ik heb het natuurlijk aangepast, omdat bij mij de installer linux_installer.sh heet: sh/mnt/cdrom/Games/UT2003/linux_installer.sh.bin echter,, ik krijg de medling ombekendt bestand of map?? ik was root. ik zal ook vermelden wat ik doe als ik ut2003 wil installeren: opstarten naar Redhat 9.0 cdrom nr 3 in de lade. cdrom wordt gelezen en een venster verschijnt dubbelklikken op de installer levert geen installatie op ik open een nieuw terminal venster su en wachtwoordt dan probeer ik bovenstaande commando sh/mnt/....... krijg foutmelding ook voorgaande suggesties levert niets op. thx
Link naar reactie
Je moet de CDROM eerst mounten, de linux installer in de /root map zetten en dan als root "sh naaminstaller.sh" intypen, dan kun je tijdens de install als hij om de volgende cd vraagt, namelijk de cd umounten en de nieuwe cd mounten, als je de installer vanaf cd draait kan dat niet. Ik heb eventueel vanavond wel tijd BTW om je te helpen over ssh.
Link naar reactie
:( :( :( :( ik was er bijna.. Het commando was dus verkeerdt. Ik deedt: su en wachtwoordt sh /mnt/cdrom/linux_installer.sh installtie starte, maar er moest een cd-rom gemount worden. :o :o read-me gelezen en idd, er moet tijdens de installatie gemount en ge-umount worden. :x :x hoe mount en u-mount ik dus?? bedankt Marcel: ik internet via Windows, dus het is haast onmogelijk om zo te helpen maar toch bedankt
Link naar reactie
Hé windowsXP-PRO, ik zag dat je me een mailtje gestuurd had, maar ik antwoord hier maar ff, dat is misschien handiger omdat de rest dan mee kan lezen. Je moet de installer dus eerst naar je HDD kopiëren, doe eens het volgende: login als user en open een konsole: [code:1:8e2ffef5fd]mount /dev/cdrom && cp /mnt/cdrom/linux_installer.sh . && su[/code:1:8e2ffef5fd] Nu voer je natuurlijk het root password in en gaan we verder met: [code:1:8e2ffef5fd]sh linux_installer.sh[/code:1:8e2ffef5fd] Installer begint te lopen en vraagt na een tijdje om een cd, doe dan het volgende: [code:1:8e2ffef5fd]umount /dev/cdrom[/code:1:8e2ffef5fd] Haal CD3 eruit en stop CD1 erin: [code:1:8e2ffef5fd]mount /dev/cdrom[/code:1:8e2ffef5fd] Herhaal dit nog twee keer. Eerst moet CD2 er nog een keer in en daarna CD3 weer. Het is echter beter om als user te installeren ivm het overgeven van maps over inet en het updaten. Doe dus liever het volgende als root: [code:1:8e2ffef5fd]chgrp users /usr/local/bin /usr/local/games && chmod 775 /usr/local/bin /usr/local/games[/code:1:8e2ffef5fd] Hierna kun je gewoon de installatie methode volgens zoals ik beschreef, alleen moet je dan de su stap overslaan en gewoon als user installeren. Na het installeren kun je updaten met de loki updater: [code:1:8e2ffef5fd]cd /usr/local/games/ut2003/updater && ./loki_update[/code:1:8e2ffef5fd] Waarom internet je niet onder linux BTW? Is veel beter joh ;) Als het BTW werkt kunnen we vanavond BTW wel ff een potje UT'en :P Misschien nog andere vaste bezoekers van OS linux die UT spelen? :D
Link naar reactie
Dan kun je beter ut2003 installeren als superuser. Plaats ut2003 Disc 1 in je cdrom-speler. Je hoeft 'm niet te mounten. Log in als superuser. Start dan de linux_installer die je al naar je harddisk had gekopieerd. [code:1:c5c7b1739a] sh linux_installer.sh [/code:1:c5c7b1739a] De installer zal automatisch Disc 1 mounten. De installer zal vragen om Disc 2 en Disk 3. Het mounten en umounten gaat verder automatisch. Er voor zorgen dat alleen leden van de groep games, ut2003 kunnen starten, zoals Marcel de Reus dat aangaf, kan ook nog achteraf.
Link naar reactie
Daar gaat het niet zozeer om, ze moeten schrijf rechten hebben in de mappen en in de files van ut2003. umounten gaat hier echt niet automatisch hoor. Je hebt het toch niet toevallig onder Mandrake met supermount getest :roll: //windowsXP-PRO Je moet gewoon exact volgen wat ik zeg en dan werkt het echt wel hoor. Waarneer ging het precies mis dan? En waarom inet je nu via Windows?
Link naar reactie
[quote:f3b92356e8="Marcel de Reus"]umounten gaat hier echt niet automatisch hoor. Je hebt het toch niet toevallig onder Mandrake met supermount getest :roll:[/quote:f3b92356e8] Ik heb 't getest in Redhat 9.0 De installer mount en umount automatisch d.m.v het /etc/fstab. Het werkt echter alleen als de cdrom-speler niet gemount is. Ook het diskette station wordt tijdens het verwisselen van de Discs gemount en geumount. :roll:
Link naar reactie
Ik weet idd dat hij telkens mount, maar umounten? Ik heb idd altijd mijn cd gemount als ik de installert start dus daar zal idd de fout zitten. Bij mij duurt de install ook heel lang, omdat hij elke seconde probeert alle devices uit fstab te mounten, ik dacht dat dat gewoon een bug in de installer was. Doet ie dit bij jouw alleen als ie om de volgende cd vraagt dan?
Link naar reactie
Bij mij probeerd de installer idd constant de verwisselbare devices uit de /etc/fstab te mounten: /dev/fd0 /dev/hdb en /dev/hdc Het automatisch umounten gebeurt zodra de volgende Disc nodig is [code:1:5e3b693ee9] Decompressed ../Chrome_cp.utx.uz2 -> ../Chrome_cp.utx mount: /dev/hdb already mounted or /mnt/cdrom busy mount: according to mtab, /dev/hdb is already mounted on /mnt/cdrom mount: No medium found Unmounting device /dev/fd0 Unmounting device /dev/cdrom [/code:1:5e3b693ee9][b:5e3b693ee9] mount: No medium found [/b:5e3b693ee9] is omdat er geen cd is in de cdwriter. Alleen heb ik me dan toch nog vergist :oops: het automatisch mounten en umounten gebeurde in Slackware 9.0 Redhat 9.0 gebruikt automount. De cd moet dan umount worden met de cd icoon op de Gnome Desktop, met de rechter muisknop uitwerpen. In Mandrake had ik 'm ook wel willen testen, maar dat kon niet wegens te weinig schrijf ruimte. Om ut2003 te kunnen installeren als user is ook nog nodig [code:1:5e3b693ee9] chown -R user:games /usr/local/games /usr/local/bin [/code:1:5e3b693ee9] Typ ipv [b:5e3b693ee9] user [/b:5e3b693ee9] uiteraard de user naam. :roll:
Link naar reactie
Marcel, Het ging dus mis na het starten van de installer. installer start wel, maar er moet een cd gemount worden. Decompressed ../Chrome_cp.utx.uz2 -> ../Chrome_cp.utx mount: /dev/hdb already mounted or /mnt/cdrom busy mount: according to mtab, /dev/hdb is already mounted on /mnt/cdrom bovenstaande zag ik dus. cd was al gemount. Ik internet via windows omdat ik nog niet de internet voor elkaar heb onder linux. Ik heb driver gedownload, en howto uitgeprint, maar ik snap niets over kernel compileren. Maar goed, er is weer nieuwe info. Ik laat het wel weer weten
Link naar reactie
Wat betreft je mount van de cd, als der 'device busy' wordt aangegeven, dan is er een applicatie die het station bezig houdt. Meestal is dat de bestandsbeheerder waarmee je op de cdrom gekeken hebt. Sluit deze dan eventjes af. Via het command [b:b8ec34e56b]lsof /dev/hdb[/b:b8ec34e56b] kun je uitvogelen welke applicatie beslag legt op het station. Max
Link naar reactie
:lol: :lol: :lol: 8) 8) 8) 8) 8) het spel staat erop. installer naar HD gecopyeerd en ......toen moest CD1 erin..... Ik had steeds cd3 erin laten zitten. maar.. :cry: :cry: :cry: :cry: ik kan niet starten want ik krijg een foutmelding: could not set video mode could not find matching GLX visual. Ik heb een GF2 64Mb nvidia :x
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...