Ga naar inhoud

spel spelen met Linux (UT2003 met Redhat9).opgelost!!


Aanbevolen berichten

  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

:( :( :( :( het gaat dus niet Cd erin gedaan (nr3), en Linux installer gecopyeerd naar /home/Evert installer dubbelgeklikt, en AGREE geselecteerd Echter..de optie INSTALL blijft grijs, dus ik kan niet beginnen :cry: Ik zie 2 foutmeldingen: 1) niet genoeg ruimte 2) microcode to old..?? dit zie ik als de installer start. wat gaat er mis?? Evert
Link naar reactie
[quote:58245303c4="windowsXP-PRO"] Ik zie 2 foutmeldingen: 1) niet genoeg ruimte 2) microcode to old..?? ?? wat gaat er mis??[/quote:58245303c4] 1.Hoeveel vrije ruimte heb je dan volgens [code:1:58245303c4] df -h [/code:1:58245303c4] ut2003 heeft wel 2760 MB nodig. 2.Geen idee, zelf heb ik inmiddels ut2003 met succes geinstalleerd in Redhat 9.0 :roll:
Link naar reactie
Die 35 GB is voldoende groot, het beste kun je ut2003 installeren als superuser, deze wordt dan geïnstalleerd in /usr/local/games/ut2003. En verder zou je tijdens de installatie een lege diskette in je diskette station kunnen plaatsen, omdat deze door het ut2003 installatie programma enkele keren wordt gemount. :roll:
Link naar reactie
OK bedankt, maar..hoe wordt ik dan superuser?? alvorens de zaak wordt geinstalleerdt, moet ik een pad toewijzen, dit is /home/evert/ut2003 (staat al ingevuldt) daaronder nogmaals een pad, te weten /home/evert Als ik echter pad 1 (/home/evert/ut2003 verander in /user/ut2003 gebeurt er nog steeds niet. De optie INSTALL blijft grijs. hopelijk krijg ikde zaak vanavond geinstalleerdt
Link naar reactie
Je home is waarschijnlijk te klein, doe het liever zo: [code:1:426946cf26] su (voer root password in) chgrp -R games /usr/local/games && chgrp games /usr/local/bin [/code:1:426946cf26] Vervolgens kun je gewoon het installprogram als user runnen en dan zou ie op /usr/local/games/ut2003 en op /usr/local/bin moeten staan. Je moet jezelf wel even lid maken van de groep games natuurlijk. Dat kan bijvoorbeeld door het bestand /etc/group aan te passen.
Link naar reactie
[quote:80ca988700="Marcel de Reus"] Je moet jezelf wel even lid maken van de groep games natuurlijk. Dat kan bijvoorbeeld door het bestand /etc/group aan te passen. [/quote:80ca988700] Of via Gnome menu > Systeeminstellingen > Gebruikers en Groepen. [quote:80ca988700] chgrp -R games /usr/local/games && chgrp games /usr/local/bin [/quote:80ca988700] Ik heb ut2003 gewoon als superuser geinstalleerd en run 'm als gebruiker. Ik begrijp dus dat je niet wilt, dat zoals dat standaard is, dat iedereen ut2003 kan runnen. [code:1:80ca988700] [jolo@localhost bin]$ ls -l totaal 0 lrwxrwxrwx 1 root root 30 apr 28 17:44 ut2003 -> /usr/local/games/ut2003/ut2003 [jolo@localhost bin]$ [/code:1:80ca988700] Tja, op mijn PC's ben ik de enigste gebruiker. :roll:
Link naar reactie
:-? :-? :-? :evil: :evil: :evil: :evil: Nog steeds niets. Helaas maakte ik ook nog een fout door mijn account te blokkeren, zodat ik genoodzaakt was om RH9 opnieuwe te installeren. Het enige voordeel was dat ik nu een full-installation heb gekozen. Koste me wel een klein uur en bijna 5Gb, maar het resultaat mag er zijn. Ik laat de installatie even voor wat het is, totdat ik meer weet over de commandos;s en regels mbt Linux. Thx all :( :( :( :( :( :( :( :(
Link naar reactie
[quote:6d7f2cc774="windowsXP-PRO"]:-? :-? :-? :evil: :evil: :evil: :evil: Nog steeds niets. Helaas maakte ik ook nog een fout door mijn account te blokkeren, zodat ik genoodzaakt was om RH9 opnieuwe te installeren. Het enige voordeel was dat ik nu een full-installation heb gekozen. Koste me wel een klein uur en bijna 5Gb, maar het resultaat mag er zijn. Ik laat de installatie even voor wat het is, totdat ik meer weet over de commandos;s en regels mbt Linux. Thx all :( :( :( :( :( :( :( :([/quote:6d7f2cc774] Hmm, moet ik je anders ff helpen over ssh morgen? Dan kan ik van afstand inloggen op je PC en dan fixen we het ff. Moet totaal geen probleem zijn namelijk. Je had ook niet opnieuw hoeven installeren natuurlijk, ik weet niet hoe je het geblokkeerd had, maar als root is dat zo weer te fixen hoor. Desnoods user verwijderen en opnieuw aanmaken als uiterste middel, opnieuw installeren hoeft nooit met linux.
Link naar reactie
Installeer BTW anders even een Jabber client (Gabber voor Gnome en Psi voor KDE bijvoorbeeld) Jabber is een instant messasing protocol, dan kan ik ff uitleggen wat ik doe over ssh. Zeg maar als je dat wel handig lijkt, ik heb waarschijnlijk morgenavond tijd en anders zeker overmorgenavond (ik ga 1 van de avonden de extended versie van LOTR kijken, dus dat duurt 3.5 uur) Ik ben iig te bereiken op marceldereus@jabber.org als ik ergens zit waar een internetaansluiting is voor mijn flaptop.
Link naar reactie
[quote:02bc1e8375="windowsXP-PRO"] Helaas maakte ik ook nog een fout door mijn account te blokkeren, zodat ik genoodzaakt was om RH9 opnieuwe te installeren.[/quote:02bc1e8375] Je hebt je useraccount op een of andere manier geblokkeerd? Da's onder Linux geen argument om opnieuw te installeren. Gewoon het account deblokkeren, of desnoods een nieuwe aanmaken en de oude weggooien. Linux is veel transparanter dan Windows, waardoor je een fout vaak op een eenvoudige en heldere manier kunt oplossen, zonder dat je de boel hoeft te herinstalleren.. Max
Link naar reactie
[quote:65f354fe25="maximilaan"]Linux is veel transparanter dan Windows, waardoor je een fout vaak op een eenvoudige en heldere manier kunt oplossen, zonder dat je de boel hoeft te herinstalleren..[/quote:65f354fe25] Behalve natuurlijk bij grote problemen, bijvoorbeeld als de bestanden reparatie met [b:65f354fe25] fsck [/b:65f354fe25] is mislukt, na een harde reboot met de reset knop, zoals dat was in [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=89451&]mijn topic[/url] :roll:
Link naar reactie
[quote:2b71f0f0ca="jolo"]Behalve natuurlijk bij grote problemen, bijvoorbeeld als de bestanden reparatie met [b:2b71f0f0ca] fsck [/b:2b71f0f0ca] is mislukt, na een harde reboot met de reset knop,[/quote:2b71f0f0ca] Je bedoelt als je de boel flink hebt gesloopt :o) Heb zelf nog niet meegemaakt dat het systeem na een reset dusdanig beschadigd was dat de boel niet langer werken. Tegen datacorruptie kan fsck volgens mij ook weinig doen, deze kan alleen een beschadigd bestandssysteem repareren. En dat is bij jou gelukt, aangezien het systeem daarna wel wou opstarten Max
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...