Ga naar inhoud
  • 0

Redhat 9 --> afsluiten, maar systeem gaat niet uit

anoniem

Vraag

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
1 - indien er een apm module is moet je deze laden: "modprobe apm" gaat hij nu wel uit, dan moet je dit in /etc/modules toevoegen 2 - indien apm in de kernel zit en er geen module is, dan moet je ACPI in het BIOS uitschakelen 3 - als dat niet werkt ondersteund je bord geen apm en zul je waarschijnlijk de kernel moeten patchen en recompilen met ACPI support
Link naar reactie
  • 0
Hm, op mijn Athlon XP 1700+ waarvan energie beheer in de bios uit staat. heb ik het volgende getest. Redhat 9.0 > Schakeld PC niet automatich uit Xandros 1.0 > Schakeld PC automatisch uit Mandrake 9.1 > Schakeld PC automatisch uit Slackware 9.0 > Alleen bij deze distro zoals Marcel al aangeeft, Schakeld PC automatisch uit, indien de apm module is geladen. :roll:
Link naar reactie
  • 0
[quote:08bfce9f42="water"][code:1:08bfce9f42] shutdown [/code:1:08bfce9f42] Waarbij bij de laatste ook nog wat opties meegegeven kunnen worden (dacht ik)[/quote:08bfce9f42] Hm, dat klopt, bijvoorbeeld [code:1:08bfce9f42] shutdown -h now [/code:1:08bfce9f42] Dan moet je wel superuser of root zijn. En het werkt, nu gaat ook in Redhat 9.0 de PC helemaal uit. Het /etc/init.d/halt script zou eigenlijk hetzelfde moeten doen. [url=http://www.patoche.org/LTT/all/00000059.html]Shutdown for non-root users[/url] :roll:
Link naar reactie
  • 0
Bij mij op mijn redhat 9 pc: - halt PC sluit af, gaat NIET uit... Precies volgens commando! - halt -p PC sluit af en gaat automatisch af, precies volgens commando! - shutdown -h "now" die -h staat voor halt, het is hetzelfde commando als 'halt' maar dan kan je een tijdslimiet meegeven. Bijvoorbeeld shutdown -h +10 sluit je pc over 10 minuten af... Probeer maar eens, ik ben benieuwd...:P
Link naar reactie
  • 0
[quote:5aa433354a="my009054"] - halt -p PC sluit af en gaat automatisch af, precies volgens commando! [/quote:5aa433354a] halt -p had ik niet geprobeerd omdat in [b:5aa433354a] man halt [/b:5aa433354a] staat [quote:5aa433354a] -p When halting a system, do a poweroff. This is the default when is called as poweroff. [/quote:5aa433354a] Maar nu ik het wel getest heb, idd met [code:1:5aa433354a] halt -p [/code:1:5aa433354a] gaat ook bij mij de PC in Redhat 9.0 helemaal uit. :roll:
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...