Ga naar inhoud

Redhat 9 --> afsluiten, maar systeem gaat niet uit


Aanbevolen berichten

1 - indien er een apm module is moet je deze laden: "modprobe apm" gaat hij nu wel uit, dan moet je dit in /etc/modules toevoegen 2 - indien apm in de kernel zit en er geen module is, dan moet je ACPI in het BIOS uitschakelen 3 - als dat niet werkt ondersteund je bord geen apm en zul je waarschijnlijk de kernel moeten patchen en recompilen met ACPI support
Link naar reactie
Hm, op mijn Athlon XP 1700+ waarvan energie beheer in de bios uit staat. heb ik het volgende getest. Redhat 9.0 > Schakeld PC niet automatich uit Xandros 1.0 > Schakeld PC automatisch uit Mandrake 9.1 > Schakeld PC automatisch uit Slackware 9.0 > Alleen bij deze distro zoals Marcel al aangeeft, Schakeld PC automatisch uit, indien de apm module is geladen. :roll:
Link naar reactie
[quote:08bfce9f42="water"][code:1:08bfce9f42] shutdown [/code:1:08bfce9f42] Waarbij bij de laatste ook nog wat opties meegegeven kunnen worden (dacht ik)[/quote:08bfce9f42] Hm, dat klopt, bijvoorbeeld [code:1:08bfce9f42] shutdown -h now [/code:1:08bfce9f42] Dan moet je wel superuser of root zijn. En het werkt, nu gaat ook in Redhat 9.0 de PC helemaal uit. Het /etc/init.d/halt script zou eigenlijk hetzelfde moeten doen. [url=http://www.patoche.org/LTT/all/00000059.html]Shutdown for non-root users[/url] :roll:
Link naar reactie
Bij mij op mijn redhat 9 pc: - halt PC sluit af, gaat NIET uit... Precies volgens commando! - halt -p PC sluit af en gaat automatisch af, precies volgens commando! - shutdown -h "now" die -h staat voor halt, het is hetzelfde commando als 'halt' maar dan kan je een tijdslimiet meegeven. Bijvoorbeeld shutdown -h +10 sluit je pc over 10 minuten af... Probeer maar eens, ik ben benieuwd...:P
Link naar reactie
[quote:5aa433354a="my009054"] - halt -p PC sluit af en gaat automatisch af, precies volgens commando! [/quote:5aa433354a] halt -p had ik niet geprobeerd omdat in [b:5aa433354a] man halt [/b:5aa433354a] staat [quote:5aa433354a] -p When halting a system, do a poweroff. This is the default when is called as poweroff. [/quote:5aa433354a] Maar nu ik het wel getest heb, idd met [code:1:5aa433354a] halt -p [/code:1:5aa433354a] gaat ook bij mij de PC in Redhat 9.0 helemaal uit. :roll:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...