Ga naar inhoud

Knoppix (Debian) of Suse 8.0


Aanbevolen berichten

Momentaal draai ik vrijwel zonder problemen Suse 8.0. Nu heb ik de CT knoppix CD eens geprobeerd en dat draait ook zonder enig probleem. Voorheen heb ik met Suse nog wel eens dependency problemen gehad (qt - kde) doch die zijn sinds kde 3.1 de wereld uit. Heeft overstappen op knoppix (debian installeren op harde schijf) voordelen? Of kan ik beter bij Suse blijven? Ik kom tot deze vraag omdat ik mijn software nu grotendeels via apt-get/synaptic bijwerk en dat is toch een debian vinding. Hoe denken jullie ervaren linuxgebruikers hierover?
Link naar reactie
Ik denk dat het best lekker SuSE 8.0 kunt blijven gebruiken. Mijn mening is dat als een linux systeem lekker draait, alles wat je wilt werkt moet en je hebt geen problemen moet je vooral niets iets anders gaan doen of veranderen. Waarom zou je? Het werkt toch? Bovendien is SuSE erg gebruikersvriendelijk en Knoppix zal dit een stuk minder zijn.
Link naar reactie
Bedankt voor jullie advies. Ik zal het bij Suse houden. Ik ben echter wel onder de indruk van de herkenning van de hardware en instellen ervan via Knoppix: alles wordt voor 100% herkend en ingesteld. Beter dan dat Suse 8.0 dat deed, en dat heeft niet te maken met "nieuwe hardware" want mijn configuratie stamt al van 1999 en ik begon nmet linux maar net 8 maanden geleden. Gelukkig heb ik wat dat betreft via dit forum steeds snelle en adequate hulp gehad.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...