Ga naar inhoud

CVS gebruiken om website bij te houden


Aanbevolen berichten

Hoe kan men het beste te werk gaan om CVS te gebruiken om een website bij te houden, die wordt geupload met een programma als sitecopy (bestanden die sinds de vorige keer werden gewijzigd worden geupload, de rest niet, de timestamps mogen dus niet veranderen, ook niet bij switchen tussen verschillende branches). Momenteel werk ik dus met een incidentele commit naar een lokale repository, en gebruik ik de werk directory ook om te uploaden. Maar als ik nu files verander en upload zonder commit te doen, worden $Date:$ velden niet bijgewerkt. Kan ik soms beter steeds een tree uitchecken voor de upload ofzo? Wie heeft hier ervaring mee?
Link naar reactie
Blader eens door het cvs van KDE. KDE haar site wordt ook via het cvs bijgehouden, en vervolgens via scripts (cron?) op de ftp-server geplaatst. Uiteraard worden alleen die bestanden op de ftp-server geplaatst die daadwerkelijk gewijzigd zijn. Als het goed is staat de meeste info hiervoor in de cvs-server. Deze kun je bereiken via de web frontend http://webcvs.kde.org/www Max
Link naar reactie
nou die repository staat gewoon lokaal, maar die files hebben allemaal diff-achtige headers, die kan ik niet uploaden. Volgens mij moet er een manier bestaan om steeds een tree te krijgen (zonder al die CVS directories enz) maar zonder dat de files allemaal een nieuw timestamp krijgen. Ik ben er nog niet uit....
Link naar reactie
Wat je volgens mij moet doen is een 2e cvs respository uit checken, en deze gebruiken voor de website. Je hebt dan dus 2 'lokale' repositories: eentje waarin je de site bewerkt, en eentje die gebruikt wordt om de site te actualiseren. En je hebt een repository op de (lokale ;) ) cvs server. Op die manier kun je ook met branches werken, bestanden die in alle branches gelijk zijn worden bij een switch tussen branches niet gewijzigd, en krijgen dus ook geen nieuwe tijdsaanduiding. Wat van belang is, is dat je de repository waarmee je de ftp-server actualiseert niet verwijderd, want als je een nieuwe uitchecket, dan krijgen deze bestanden de tijdsaanduiding van dat moment mee ;) Max
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...