Ga naar inhoud

RedHat 8.0..USB modem instellen lukt niet


Aanbevolen berichten

[quote:2def0602cf="windowsXP-PRO"]Ik heb een alcatel speedtouch modem op USB......Hoe configureer ik mijn modem?? [/quote:2def0602cf] Wellicht kun je deze [url=http://www.linuxquestions.org/questions/showthread.php?s=c37a45fd98c6dfadfad9a9d0a47ccbbd&threadid=50617&highlight=USB+ADSL+modem]discussie[/url] gebruiken. :roll:
Link naar reactie
Je kunt je Windows partitie mounten onder Linux en zo dus gewoon de files benaderen. Waarschijnlijk staat er daarvoor een icoon op je bureablad en anders moet het lukken met: [code:1:8116888880]mount -t ntfs /dev/hda1 /mnt/windows[/code:1:8116888880] Ervan uitgaande dat Windows op de eerste partitie van je primaire masterschijf staat en dat het fs ntfs is. Zorg er wel voor dat de map windows bestaat: [code:1:8116888880]mkdir /mnt/windows[/code:1:8116888880] Greetz Marcel
Link naar reactie
//Marcel de Reus Een NTFS partitie mounten in Redhat zal standaard niet lukken. //windowsXP-PRO Dus je heb deze driver gedownload [code:1:8dfcf0a19c] 165K apr 21 13:41 speedtouch-1.2-beta1.tar.bz2 [/code:1:8dfcf0a19c] van http://speedtouch.sourceforge.net/index.php?/download.html Op een CD-R branden is van zo een kleine driver niet nodig. Kopieer 'm naar een diskette. Verwijder de diskette en start je PC naar Redhat. Ik ga er even van uit dat je in Redhat als taal, Nederlands hebt gekozen. Log in Gnome. Plaats de driver diskette terug in het diskette station. Om de diskette te mounten, klik met de rechter muisknop op een lege plek op de desktop, wijs op schijven, klik op diskette. Er verschijnt en icoon met daaronder Floppy. Daar dubbelklik je op. Dubbelklik ook op Persoonlijke map, zodat je de driver van de Floppy kunt slepen naar je Persoonlijke map. Als het kopieren klaar is, sluit je de venster de Floppy. Klikt met de rechter muisknop op de Floppy en klik op uitwerpen. De Floppy icoon zal dan verdwijnen van de desktop. De diskette is dan umount en mag dan weer worden verwijderd. Open via Systeeem gereedschappen een Terminal. Typ: ls Enter Als het goed is wordt de driver getoont, die je dan uitpakt [code:1:8dfcf0a19c] tar -xjvf speedtouch-1.2-beta1.tar.bz2 [/code:1:8dfcf0a19c] :roll:
Link naar reactie
OK dit is gelukt. De driver (tar) is uitgepakt onder Linux. Maar wat nu?? Ik zie een hele berg bestanden. Wat copyeer ik naar welke directory? Wat is de installer waar ik evetueel op dubbelklik?? Dit valt echt tegen! :cry: :cry: Bij windows gaat alles veel makkelijker middels installers die alles doen. bvd
Link naar reactie
We verwachten als je een Linux probleem opgelost wilt hebben, dat je zelf ook enige moeite neemt om het probleem op te lossen, door om te beginnen die SpeedTouchUSB-HOWTO door te lezen. Zijn er echter dingen in die howto die je niet begrijpt of levert het uitvoeren ervan foutmeldingen op dan kun je dat weer hier posten. :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...