Ga naar inhoud

mail en webserver door linuxfirewall via ext ip niet bereikb


Aanbevolen berichten

hoi allemaal, Ik heb het volgende waar ik niet uitkom. Vanaf mijn eigen netwerk kan ik via mijn extern ipadres (provider) mijn ftp en webserver niet bereiken. via localhost of privad space ipnummer gaat het prima. Mensen van buitenaf kunnen gewoon deze servers WEL bereiken. Op mijn xp machine draait en ftpserver. OP mijn Windows 2000 server draait de webserver. Via IPtables op mijn linuxbak wordt alles gemasquraid. <<<mm vast niet goed geschreven :) Alles werkt voor de rest. vanaf mijn netwerk sshen is geen probleem dat doet net prima via mijn externe ip adres. Ergens gaat het dus mis, en ik vermoed dat het de firewall is. Aangezien het wel ging toen ik nog gen firewall had. het is verder geen ramp, maar ik ben benieuwt waarom het niet werkt. Alvast bedankt.
Link naar reactie
Dat is geen spoofing..je firewall snap het alleen niet..nogal wiedes..je wilt naa r een buitenkant ip-adres van je firewall en dan weer teug geforward worden naar een binnenkant ip-adres :-) Wat je kan doen is de proxy server van je ISP gebruiken (bij xs4all wwwproxy.xs4all.nl) en die instellen in je favo browser en dan je site eens bezoeken..dat zou moeten werken.. M.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...