Ga naar inhoud

Linux not ready for the desktop? Give me a break!


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik kwam het volgende artikeltje tegen bij newsforge.com: http://newsforge.com/article.pl?sid=03/04/07/203248 Geeft wel weer een aardig inzicht Daarnaast zag ik ook dit artikel in the inquirer. gaat MS langzaam (heel heel langzaam) door de bocht? http://www.theinquirer.net/?article=8820 't Begin isser We'll see....
Link naar reactie
He, leuke links!! Wat de desktop betreft, voor zakelijke omgevingen, waarbij een vaste configuratie wordt gebruikt, is Linux allang geen probleem meer. Voor de thuisgebruikers, die een no-brainer willen en de meest exotische hardware/software gebruiken, is Linux nog niet klaar voor het echte grote werk!! Maar wie weet komt dat. De stap van MS om mediaplayer te laten overzetten naar Linux lijkt me een nederlaag van deze softwarefabrikant!! Max
Link naar reactie
Idd, alleen komt het er waarschijnlijk wel op neer dat er extra onveilige, closed source en commerciële software wordt gemaakt en er zijn altijd mensen die er dan toch voor gaan betalen ivm de naam van M$. Dit zijn dan niet zozeer de linuxfreaks, maar de managers etc. Als er dadelijk bijvoorbeeld een InternetExplorer en een M$ Office voor linux komen zul je zien dat Windows snel marktaandeel verliest maar dat linux onveilig wordt door deze rotzooi, aangezien toch veel mensen dan IE zullen gebruiken.
Link naar reactie
Eigenlijk best jammer :x Media player kan een hoop dingen en het is helemaal niet verkerd om eindelijk een gewoon legale wma' tjes te downlaoden en af te spelen :P :lol: natuurlijk moet er dan wel ff een tooltje komen waarmee ze dan in ogg gezet kunnen worden zodat ik ze op en cd kan fikken voor in de auto :roll:
Link naar reactie
Ja maar dat is een utopie :D en if you cant beat them join them heb ik ooit eens iemand horen zeggen :oops: Maar ik hoop niet dat ik dat ooit nog hoef te doen :D Gelukkig ben ik nu na twee jaar zover dat ze op het hoofdkantoor gevraagd hebben om dat OpenSource ens uit te komen leggen YEAH ik voel me net een predikant die eindelijk iemand de kerk heeft in weten te praten :D Stapje voor stapje komen we er wel :D Ik ga dit dan ook nie forceren maar verwacht toch wel een klein beetje dat er straks gewoon (ik dacht zo'n 300 dekstops en servers) met linux/opensource gewrkt gaat worden en weillicht dat ik ze dan zover kan krijgen om enkele procenten van de besparingen te spanderen aan het laten ontwerpen van OS software. Maar dan moet er nog veel bekeerd worden :-?
Link naar reactie
[quote:00274e2ea2="wstolk"]Ja maar dat is een utopie :D en if you cant beat them join them heb ik ooit eens iemand horen zeggen :oops: [/quote:00274e2ea2] Toch lijkt mij dit bijzonder essentieel en een belangrijke doorbraak. Suse doet het nu ook via crossover office. Je moet mensen eerst aan linux zien te krijgen. Daarna merken ze vanzelf de gigantische hoeveelheid vrije keuze die bestaat in de diverse applikaties. Van E-mail tot office en van (een steeds groeiende hoeveelheid) spellen tot nutteloze opsmuk! Maar eerst moet er een begin zijn!
Link naar reactie
Je schat de inteligentie en de nieuwsschierigheid te hoog in denk ik. Mensen zijn niet nieuwsschierig, ze willen liever alles oud en vertrouwd en er moet zo min mogelijk afwijken. Dat is IMHO de reden dat de komst van Linux op de desktop maar heel traag gaat en mijn vrees is dus dat ze dadelijk Linux gebruiken met dezelfde rommel als die ze nu onder Windows hebben en het vervangen van die rommel zal weer heel traag gaan.
Link naar reactie
[quote:413f5169ad="Gonzo"]... (of loop ik nu echt te dagdromen en schat ik de intelligentie en nieuwsgierigheid van de gemiddelde PC gebruiker te hoog in?)[/quote:413f5169ad] Velen weten hoe ze het ding aan en uit kunnen zetten. Voor diezelfde groep maakt het niet uit dat het veilig is, niet (of nauwelijks) vastloopt, maar dat het doet wat ze willen. (msnnen, mp3's downloaden, spelletjes en andere onzin.) Vaak willen ze ook niet weten dat er meer is als alleen windows, en worden er mensen (imo niet geheel terecht) de hemel in geprezen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...