Ga naar inhoud

[Redhat 8]Kan niet in grafische modus booten


Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag mijn eerste hdd gepartioneerd met partition magic 8 en heb er 3 ntfs partities van gemaakt: 1: windows 2: mp3 3: dokumenten en overige. Ik heb vervolgens de 2e hdd leeg gehaald en verdeeld over de 2 bijgemaakte partities zodat ik deze schijf leeg kon maken. Ik heb hem met partition magic leeg gehaald en verder ook niet ingedeeld. Vervolgens had ik redhat 8 geïnstalleerd op hdd2 en heb als bootloader grub genomen. Tijdens het installeren kreeg ik geen foutmeldingen en grub is ook netjes geïnstalleerd. Ik kan zowel windows xp pro gewoon opstarten als redhat 8. Kies ik voor redhat 8, dan wordt tie geladen in de tekstmodus. Als alles geladen is verschijnt er in tekstmodus het loginscherm en dat gaat een paar keer uit en aan en dan verschijnd er een blauwachtig scherm met een wel heel erg raar 2 keuze menu waarvan ik niet kan lezen wat de keuzes zijn(rare tekens ipv tekst), maak ik een keuze, dan verschijnt er nog een dialoogvenster met eveneens een onleesbare opmerking en als ik dan klik kom ik weer in het tekstmodus loginscherm te recht en kan gewoon inloggen. Maar ik zie geen grafische desktop zoals gnome of kde3, maar alleen de opdracht prompt. Wat heb ik fout gedaan??? Of wat moet er nog gebeuren. PS. Ik ben een linux newbee
Link naar reactie
Het lijkt er op dat er iets is mis gegaan met de installatie van X (de grafische modus) log eens in via de prompt, en typ het volgende in: [code:1:4d7c54ccbc] startx -- :1 [/code:1:4d7c54ccbc] (let op spaties voor en na de "--") en kijk wat er gebeurt Als alles goed gaat kom je in Gnome terecht, gaat het fout dan flikkert het scherm en kom je uiteindelijk terug bij de prompt.. wat voor videokaart en monitor heb je?? Max
Link naar reactie
Probleem opgelost :) Na wat proberen ben ik tot de ontdekking gekomen dat de verkeerde driver werd aangesproken. De kaart werd wel herkend maar sprak de vesa drivers aan, nadat ik dat verranderd had met een ctrl+als+f7 in NV (Waarschijnlijk n-videa) kon ik wel grafisch inloggen en gebruikmaken van een GUI.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...