anoniem Geplaatst: 10 april 2003 Delen Geplaatst: 10 april 2003 Hi all, Ahum. Sorry for the subject. Dit geluid maakt mijn soundcard de hele tijd, of ik nu wel of niet een soundprog aan heb staan. Weet iemand hoe ik dit kan herstellen en weer normaal muziek af kan spelen? Dank & groeten, Pieter Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2003 Iets meer informatie zou wel handig zijn, wat voor distributie heb je geinstalleerd? Wat voor kaart is her? Zo weten we natuurlijk niets, nehalve dan dat als jij je computer aanzet dat pieeeeeeeeeeeeeeep geluid komt, dan had ik al lang de stekkers doorgeknipt :wink: wanneer piept je soundcard dus, als je gewoon in Linux geboot bent en inlogt? Zonder dat je nog iets hebt gedaan? Dan zou je eens kunnen proberen om in het configuratiescherm 'geluidsserver starten bij inloggen' eens uit te zetten... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2003 [quote:2799be2b4f="my009054"]Iets meer informatie zou wel handig zijn, wat voor distributie heb je geinstalleerd? Wat voor kaart is her? Zo weten we natuurlijk niets, nehalve dan dat als jij je computer aanzet dat pieeeeeeeeeeeeeeep geluid komt, dan had ik al lang de stekkers doorgeknipt :wink: wanneer piept je soundcard dus, als je gewoon in Linux geboot bent en inlogt? Zonder dat je nog iets hebt gedaan? Dan zou je eens kunnen proberen om in het configuratiescherm 'geluidsserver starten bij inloggen' eens uit te zetten...[/quote:2799be2b4f] Mmh. Ik kan niet zeggen dat je geen gelijk hebt met je opmerkingen. Ik was weer eens drie dingen tegelijk aan het doen. Sorry. Computer: P3/550, 20GB/40GB, 512 RAM, Soundblaster 1024 Live. Ik heb een fresh install gedaan van SuSe 81. Sound werkte, maar ik had geen hoge/lage tonen (zie ook vorige posting). Daarop op advies alsaconf gedraaid. Maakte nog niets uit. Dan maar zonder hoge en lage tonen verder rommelen (alsaplayer, maar ook XMMS geeft geen mooi geluid). Opeens klonk mijn geluid heel zacht, terwijl alle soundcontrols op maximaal stonden. Zonder (voor mij) aanwijsbare reden kwam er opeens een hele hoge, schelle piep. Reboot, maar ook dat hielp niet ("restoring previous sound settings". Yeah, maar dat moest nou net niet). Soundcard deleted in Yast en opnieuw geinstalled, maakte niets uit. Alsaconf geupdate en opnieuw gedraaid; maakte ook niets uit. Het rare is dat de sound onder XPPRO het wel gewoon doet (dualboot). Heb je misschien enig idee? Groeten, Heuvt PS Waarom moet die soundserver uit staan? Dan heb ik toch geen sound? Hij stond default ook gewoon aan na de fresh install van SuSe. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2003 Verder zou ik het niet weten, ik heb vanaf SuSe versie 6.3 geen problemen gehad met gelui en oom in de RedHat-versies vanaf 7.3 nooit iets hoeven instellen. Waar ik bij RedHat last van kreeg was dat GNome de geluidsserver startte, terwijl er standaard al een server van Linux draait om geluid weer te geven. Vandaar dat ik hem uit heb staan en toch XMMS kan draaien... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2003 dat deed mijn SB live ook in windows 2000 vanaf een nieuwe installatie vorige week. heb het nog niet opgelost - heeft volgens mij iets te maken met PCI slots, busmastering en APIC. m.a.w. de moederkoek die eronder zit. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2003 Ha dat had ik ook eens (ik heb dezelfde kaart) en wat bleek.. In mijn net neiuwe keyboard zat een mic en daardoor kreeg ik dus resonatie ( zo heet dat toch ?? ) oftewel het geluid van mijn box kwam weer terug via mijn microfoon. Laatste dus gemuted en klaar was klara geen piep meer :D overigens wat verteld kmix over je kaart ?? SigmaTel STAC9721/23 zo wordt hij bij mij gezien en ik heb een liveplayer 1024 bas,trebble en tweede set boxen kan ik nie meer instellen sinds suse 8.0 terwijl met de oude kernel van 7.3 dit wel kon (zat echter geen bas en treble in) Maar het geluid is iig beter dan ik ooit onder windows gehoord heb :D Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen