anoniem Geplaatst: 9 april 2003 Delen Geplaatst: 9 april 2003 De theorie van een bestand uit te pakken is mij bekend(tar.gz-tar.bz2-zip), installeren via ./configure-make-make install ook. Maar hoe kom ik te weten in welke directorie ik dit moet uitvoeren of is dit niet belangrijk in linux. Een vb: Zou de fash-plugin willen installeren via bovenstaande....maar weet niet in welke directorie ik deze moet installeren. Browser Galeon 1.2.7 Redhat9/Gnome2.2.0 Opmerking:Geen RPM uitleg deze is mij bekend! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 9 april 2003 in welke map je de bestanden uitpakt maakt niet uit. ./configure etc etc doe je vanuit de map waarnaar het bestand is uitgepakt (meestal een nieuwe submap in de map waar je het .tar.gz-bestand neergezet hebt) het commando [b:1a3f71536f]make install[/b:1a3f71536f] zorgt ervoor dat de applicatie op de juiste plek in je bestandstructuur wordt geplaatst. Vandaar dat make install als root dient te worden uitgevoerd. Bij plugins kan het mogelijk zijn dat je achteraf zelf de gecompileerde bestanden op de juiste plek moet zetten, in jouw geval in de plugins-map van Netscape of Mozilla. Maar dat staat dan meestal wel omschreven op de site, of in de README Max Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 9 april 2003 @maximilaan Bedankt voor 't antwoordt...'kga het straks uittesten. Nu aansluitend nog een ander vraagje: Zou toch met Konquerror willen gaan werken i.p.v. Nautilis. 'k Heb alleen niets geladen van KDE...hoe kan ik deze filemanager nu op mijn systeem krijgen . Via pakketbeheer van RH9,kan ik KDE-werkomgeving selecteren.Hier moet ik gaan kiezen tussen: -kdegraphics -kdemultimedia -kdeaddons -kdeartwork Waar zou Konquerror onder verscholen zitten,want ik zou mijn systeem zo maagdelijk mogelijk willen houden en niet alles van KDE willen installeren Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 9 april 2003 Voor Konqueror heb je het volgende nodig: qt kdelibs kdebase In laatstgenoemde zit Konqueror. De functionaliteit om via het contextmenu te kopieren zit overigens in kdeaddons. Max Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen