Ga naar inhoud

Monitor doet raar bij sommige progjes (projecteert vreemd)

Aanbevolen berichten

Gisteravond wilde ik eventjes Tuxracer spelen, maar ik had een probleempje, want m'n scherm deed nog al raar. 4 weken gelden deed het het nog perfect, nu had ik een heel raar scherm. Het volgende deed zich voor: Normaal is m'n hele monitor gevuld met het beeld. Gewoon gewoon. Toen ik Tux opstartte, werd het beeld op het midden van de monitor geprojecteerd, wel in de volle breedte, maar helemaal niet zo hoog. Maar ongeveer een derde van de monitor werd bedekt. Als ik gewoon onder KDE (3.0) een programma draai, heb ik geen problemen. Hoe zou dit kunnen komen? Het volgende heb ik zelf gedaan: * Drivers NVIDIA opnieuw geinstalleerd (de computer geeft een waarschuwing dat die niet geinstalleerd zijn, maar 3D werkt perfect, dus ik kan me niet voorstellen dat het waar is wat ie zegt) * Gecheckt of de goede monitor geselecteerd is en in resolutie 800x600 en 1024x768 gedraaid. Wat is hier aan de hand? Heb absoluut geen idee wat dit is of waar het aan zou kunnen liggen. Voor zover ik weet heb ik ook geen rare dingen gedaan met de compu. 'k zou misschien nog eens kunnen proberen om een spel als Tuxracer op te starten in de failsafe, maar verder zou ik ook niet weten wat er precies is. Wie kan mij hierover iets vertellen? Specs: grafische kaart: NVIDIA Geforce MX440 monitor: CTX (type weet ik niet zo uit m'n hoofd, ben nu niet thuis, indien nodig, hoor ik het wel) distro: SuSE 8.1 Desktopomgeving: KDE 3.0
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...