Ga naar inhoud

Mandrake verwijderen


Aanbevolen berichten

Ik gebruik momenteel Windows 98 en op 1.5 gig Mandrake 9.0 om het uit te proberen (-> ja, je kan er mee internetten, c'est tout, maar dan weet ik gewoon hoe het werkt en er uit ziet). Ik wil nu mijn Windows gedeelte formatteren en dan XP installeren en meer ruimte vrijmaken voor Mandrake, maar dan moet ik dus eerst M9 verwijderen, maar hoe gaat dat? Ik heb uit eerdere berichten begrepen dat je met de M9-cd 1 de intallatie moet laden en dan formateren en dan de installatie afbreken, toch? En dan de bootloader eraf halen door fdisk /mdr (ofzo). Mijn vraag is bij de laatste handeling: als je dat dan intypt, ben je dan klaar of moet je nog meer dingen doen, en zijn er (mogelijke) bijwerkingen?
Link naar reactie
Als je Mandrake 9.0 nog niet verwijderd hebt. Start je PC met Mandrake CD1. Bij het eerste dialoog dat je ziet druk je op F1. Achter de boot: prompt typ je [b:cbeb7dc4df] rescue [/b:cbeb7dc4df] [code:1:cbeb7dc4df] boot: rescue [/code:1:cbeb7dc4df] Enter. De linux bootloader verwijder je met: Restore Windows Boot Loader. Daarna kies je Go to console. En kun je met [b:cbeb7dc4df]fdisk[/b:cbeb7dc4df] partities verwijderen. :roll:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...