Ga naar inhoud

installatie


Aanbevolen berichten

Tijdens het installeren is er iets fout gegaan. Mandr. is niet goed geinstalleerd. Maar mijn computer start nu telkens op met Grub Hoe kan ik Grub ver wijderen van een NFTS partitie Windows XP kan ik wel opstarten vanuit Grub. Dus ik wil eerst Grub verwijderen en dan opnieuw beginnen Bij vopporbaat dank B. Kranenborg
Link naar reactie
Grub staat niet op de NTFS-partitie, maar in de bootsector van je eerste harde schijf. Daar kun je hem met de Windows-cd-rom, danwel opstartfloppy uit verwijderen. Maar op zich hoeft dat niet, want Windows start gewoon op vanuit grub. Wil je met Mandrake opnieuw beginnen? Voer dan gewoon de installatie opnieuw uit. Mandrake formatteert de benodigde partities opnieuw, en alle sporen van een vorige installatie worden permanent gewist. Hiervoor hoef je verder niks te doen. Max
Link naar reactie
Yep, maar gebruik bij dat commando geen XP-bootflop, maar eentje van Win'9x Wil je met de XP-flop werken, vraag dan in het Windows-forum even om het juiste commando Verder moet je vanuit Mandrake (er van uitgaande dat die werkt) in staat zijn de oude bootrecord terug te zetten. Lees de documentatie van Mandrake->Grub even hoe je dat kunt doen. Max
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...