Ga naar inhoud

timeout optie ping


Aanbevolen berichten

Ey, Ben bezig met een script aan het schrijver waarbij op een website gezien kan worden of een computer op het LAN online is. Dit doe ik in php. Ik gebruik hierbij het programma ping. Maar wanneer een computer offline is wordt er 2000ms (dus 2 sec) gewacht voor er een timeout gegeven wordt. Dan duurt het veels te lang voor de website geladen is. Nu is er de optie -w waarmee je de timeout kan instellen. Maar ik krijg dit niet aan de praat. 'man ping' geeft het volgende: -w [u:5c29ff1bd4]deadline[/u:5c29ff1bd4] Specify a timeout, in seconds, before ping exits regardless of how many packets have been sent or received. Wanneer ik deze optie er bij geef wordt niet de timeout verandert maar het aantal packets dat wordt verzonden. Dit zou eigenlijk de -c optie moeten doen. Iemand een idee wat ik fout doe en hou ik dan wel de tijd kan instellen vorodat een timeout gegeven wordt? Ik wil dus wanneer het bv langer dan 200ms duurt voordat ik antwoord krijg dat dan er een timeout gegeven wordt. GRTZ, René
Link naar reactie
Die -w optie geeft dus een bepaald tijd waarna ping stopt. De -c optie geeft een aantal pakketten, waarna ping stopt. Uit de manpage: [code:1:5c905a470e] -i interval Wait interval seconds between sending each packet. The default is to wait for one second between each packet normally, or not to wait in flood mode. Only super-user may set interval to values less 0.2 seconds. [/code:1:5c905a470e]
Link naar reactie
Dat is neit wat ik bedoel. De -w optie zorgt ervoor dat er een bepaalde tijd gewacht wordt voordat de volgende packet verstuurd wordt. Maar er hoef maar 1 packets verzonden te worden bij mij. Het is de bedoeling dat wanneer de response langer dan bv. 200ms duurt, dat er een timeout gegeven wordt.
Link naar reactie
Combinaties maken met de opties heeft niet veel nut als de goede er niet tussen zit. Het zou eingelijk zo moeten: ping -c 1 -w 0.2 www.hotmail.com Dit stuurt dus 1 pakketje en als dat niet binnen 0.2 seconden (dus 200ms) terug is wordt er een timeout gegeven. Maar de -w optie doet niet wat ie moet doen. GRTZ, René
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...