Ga naar inhoud

Cd's gebrand (mp3) in K3b gewoon (ISO)?


Aanbevolen berichten

Onlangs heb ik K3b aan de praat gekregen en ik ging een CD'tje branden. Doorgaans natuurlijk geen probleem. Werkte gewoon perfect in de computer. Daarna een audio CD geprobeerd, werkte ook goed op computer in de stereo. De stereo slikt ook CD's met mp3, dus dat wilde ik ook proberen te branden in K3b. Vervolgens CD'tje met mp3tjes gebrand en testen in m'n stereo om te kijken of die dat doet. Dat deed ie niet. Als ik een CD'tje met mp3tjes in Nero brand in Windhoos [98], pakt m'n stereo dat wel. Brand K3b soms niet precies volgens de standaarden ofzo??? Ik snap dit niet precies. Heb een keer geprobeerd te branden met ISO2 level en een keer met ISO3 level. Bovendien heb ik best rustig gebrand (8x). Waar zou het aan kunnen liggen dat die CD'tjes niet geslikt worden door m'n stereo??? Zou ik nog iets in moeten stellen dat nog niet ingesteld is in K3b???
Link naar reactie
[quote:748f33406b="ahbart"]Tegenwoordig spelen veel cd spelers ook mp3 bestanden af. Volgens mij is dat ook wat de topicstarter bedoeld?! Ik weet niet of ik het helemaal goed zeg, maar heb je ook niet bepaalde bestandsystemen: joliet e.d. war je naar zou kunnen kijken? Bart[/quote:748f33406b] Dat valt vies tegen hoor, het zijn vaak DVD spelers en disc-man's die dat kunnen. # Hij bedoelt gewoon wat hij zegt, hij heeft waarschijnlijk gewoon de mp3 bestanden op CD gezet, met Nero werkt dat namelijk zo. Nero ript de mp3 bestanden namelijk automatisch om naar .wav files. Met k3b moet je daar dus ergens een optie voor aanzetten, waarschijnlijk de optie die wbsoft al noemt
Link naar reactie
Voor de duidelijkheid: Ik merk dat het niet precies duidelijk is wat ik bedoel. Ik heb zelf een stereo van Samsung, die echt mp3tjes afspeelt, dus een CD-R(W) met daarop bijvoorbeeld honderd nummers. CD'tje erin en hij speelt het af. Op het display komt dan netjes de bestandsnaam en gaat ie spelen. Dus ik heb het hier niet om een Audio-CD volgens het bestandsformaat Compact Disc Digital Audio, maar echt om een gewone Data-CD. De bestanden die dus op de CD staan zijn geen *.cda bestanden maar echt *.mp3 bestanden die afgespeeld worden. Het probleem is dus als volgt: Als ik met Nero een CD'tje met Mp3tjes brand en in de Cdspeler doe, werkt het gewoon. Hij gaat mp3tjes afspelen vanaf de Cd in de Stereo. Heb ik zo'n CD'tje gebrand met K3b, dan kan m'n stereo die niet lezen en dus niet afspelen. Dat is het probleem. De vraag is dus: Hoe krijg ik K3b zover dat hij een CD'tje kan branden wat ook in mijn stereo gelezen wordt? Moet ik daarvoor iets instellen? Nog even een vraagje: Ik las in een reactie iets over joliet instelling. Wat is dat precies? Ik zal eens kijken of ik dat ingesteld heb. Als 't niet duidelijk is, hoor ik het wel.
Link naar reactie
Kan aan verschillende dingen liggen: [list:a63f95bfcd] [*:a63f95bfcd]cd is niet goed gebrand test de cd even op een andere pc [*:a63f95bfcd]type mp3 wordt niet door je stereo herkend onwaarschijnlijk, maar mogelijk is de bitrate anders dan je stereo aan kan. Ben je snel achter door dezelfde mp3 in Nero te branden [*:a63f95bfcd]K3B gebruikt een bestandssysteem dat je cd-speler niet ankan. Gek genoeg kun je dat in k3b (als ik goed gekeken heb...) niet instellen, maar ik denk dat hier de oorzaak ligt. Informeer evt bij de makers van k3b welk bestandsformaat deze applicatie gebruikt bij het branden van data-cd's, en hoe je dit kunt omzeilen (bijv. met aliasses) [/list:u:a63f95bfcd] Max
Link naar reactie
De joliet en rock ridge extensies zijn beide bedoeld (onder andere) om langere bestandsnamen te kunnen gebruiken dan het 8.3 formaat dat het ISO9660 bestandssysteem (dat op CD's wordt gebruikt) oplegt. Joliet slaat de lange filenamen in een speciale file op, maar is geen standaard (maar idd een door MS bedachte extensie). De [b:d9223596a7]mkisofs(8[/b:d9223596a7][b:d9223596a7])[/b:d9223596a7] manpage schrijft daarover:[code:1:d9223596a7] Note that Joliet is no standard - CD's that use only Joliet exten- sions but no standard Rock Ridge extensions may usually only be used on Microsoft Win32 systems. Furthermore, the fact that the filenames are lim- ited to 64 characters and the fact that Joliet uses the UTF-16 coding for Unicode characters causes interoperability problems.[/code:1:d9223596a7] Rock Ridge is een officiele standaard waarmee bestanden verder kunnen worden omschreven dan puur de 8.3 letterige naam. Met Rock Ridge kun je ook owner, group, permissies etc. bewaren op CD's. Lees voor alle info de [b:d9223596a7]mkisofs(8[/b:d9223596a7][b:d9223596a7])[/b:d9223596a7] manpage; heb ik ook alles uit.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...