anoniem Geplaatst: 4 april 2003 Delen Geplaatst: 4 april 2003 [img:0a854bdf77]http://phpc1.cjb.net/~barry/educat/3d_educatlogo.png[/img:0a854bdf77] Eindelijk is het dan zover, ik kreeg gisteren van LinuxMagazine een mailtje dat Educat het gelukkige project is. *feest!* Over enkele dagen zal LinuxMag review opstellen over Educat en de andere inzendingen op: http://www.linuxmag.nl/scholen (Op die site staat nu wat daar een half jaar geleden ook stond) Ik ga proberen deze week ook de 1.0final te releasen, zodat mensen die willen helpen door modules te programmeren aan de slag kunnen. Ook krijgt Educat in de volgende versie leuke nieuwe artwork (zie het logo bovenaan de pagina) gemaakt door/met Blender3D (www.blender3d.org) Nog bedankt iedereen hier op dit forum voor het bekritiseren van de screenshots en het testen van mijn progsels. Barry Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2003 Gefeliciteerd hoor! Keep up the good work! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2003 Van harte! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2003 Ah... te gek! Proficiat! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2003 GEWELDIG :D Gefeliciteerd Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2003 nice, ik vroeg mijn eigen al af wie er gewonnen had nice work! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2003 # Ik zat al met spanning te wachten, in de nieuwe Linuxmag stind het nog niet en op www.linuxmag.nl/scholen ook niet. # Op mijn moeders school wordt het programma al gedraaid en getest en het bevalt goed. Het is de bedoeling dat ik van de zomer C++ en Qt leer en dat ik methode specifieke modules voor de school ga maken (modules die aansluiten op de geschiedenos, biologie, aardrijkskunde boeken, enz) Die modules komen zijn dan vanzelfsprekend OpenSource en als Barry er plek voor heeft komen ze op de Educat site te staan, anders heb ik zelf nog wel plek op www.chimeraprojects.org # Barry harstikke gefeliciteerd (hoe oud ben je nu? 15 toch). Zeker omdat je nog niet zo oud bent helemaal top, ik zie een grote toekomst :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2003 Barry, van harte gefeliciteerd!!! Ik was ook al benieuwd naar wie er zou winnen, en was redelijk teleurgesteld dat de nieuwe linmag hier geen uitsluitsel over kon geven. Dat je uiteindelijk gewonnen hebt verbaasd me op zich niet, jouw applicatie pakt precies datgene aan waar scholen om zitten te springen (althans wat ik via leraren heb vernomen die een oordeel gaven over educatieve linux-applicaties) en nog missen onder Linux, + het feit dat de applicatie met modules uitbreidbaar is maakt het imho tot een potentiele killer application waarbij de concurrentie flink wat in hun mars moet hebben om dat te verbeteren :) Ben zeer benieuwd naar de andere 7 projecten ;) Max Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2003 Van harte gefeliciteerd!!! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2003 [quote:d51c3e274c="Marcel de Reus"]# Ik zat al met spanning te wachten, in de nieuwe Linuxmag stind het nog niet en op www.linuxmag.nl/scholen ook niet. [/quote:d51c3e274c] Deze heeft linmag beloofd reviews/juryrapporten op die site te zetten, ik wacht met spanning af ;) [quote:d51c3e274c="Marcel de Reus"] # Op mijn moeders school wordt het programma al gedraaid en getest en het bevalt goed. Het is de bedoeling dat ik van de zomer C++ en Qt leer en dat ik methode specifieke modules voor de school ga maken (modules die aansluiten op de geschiedenos, biologie, aardrijkskunde boeken, enz) Die modules komen zijn dan vanzelfsprekend OpenSource en als Barry er plek voor heeft komen ze op de Educat site te staan, anders heb ik zelf nog wel plek op www.chimeraprojects.org [/quote:d51c3e274c] Geweldig, hoe meer modules er komen hoe beter! Inprinciepe bied ik alle modules gemaakt door anderen gewoon aan op de site en als ze af zijn kunnen ze (met jou toestemming) ook worden meegenomen in de distributie van Educat. [quote:d51c3e274c="Marcel de Reus"] # Barry harstikke gefeliciteerd (hoe oud ben je nu? 15 toch). Zeker omdat je nog niet zo oud bent helemaal top, ik zie een grote toekomst :D[/quote:d51c3e274c] Yep ik ben nu 15, toen ik Educat inzond 14 ;-) Verder iedereen bedankt voor je reactie! Ben erg blij dat ik gewonnen heb :D :D Ik hoop dat er straks nog meer basisscholen zijn die Educat (en Linux) gaan gebruiken. Barry Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2003 Wie weet groeit Educat uit tot hèt framework voor opensource onderwijs in Nederland. Als ik er tijd voor kan vrijmaken ga ik me er ook eens in verdiepen en misschien kan ik mijn echtgenote ook enthousiast krijgen (die is juf op een basisschool). En het lijkt me ook wel leuk om een ebuild voor Gentoo te maken. :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2003 Gaaf, alle hulp is welkom Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2003 Gefeliciteerd en veel plezier met je telefoon!!! :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2003 Super! Je verdient het. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2003 Ha, dank je :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2003 # Dat van die ebuild is een goed idee zeg :) Ik draai nu ook sinds een paar dagen Gentoo en het zou toch wel heel gaaf zijn als je met emerge educat de nieuwste versie kon compilen. # Wat Max al in het release topic opperde: Is het geen goed idee om te kijken of het mogelijk is Educat bij kdeedu te voegen? Je zult misschien dan wel ook een Engels versie moeten schrijven, zodat die weer vertaald kan worden naar alle andere talen, maar het zou iig bijdragen aan een snelle verspreiding en succes van het programma. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2003 [quote:315f150239="Marcel de Reus"] # Wat Max al in het release topic opperde: Is het geen goed idee om te kijken of het mogelijk is Educat bij kdeedu te voegen? [/quote:315f150239] Nou, zover wou ik nog niet gaan, het aanmelden bij apps.kde.com vind ik al een hele stap. [quote:315f150239] Je zult misschien dan wel ook een Engels versie moeten schrijven, [/quote:315f150239] Eigenlijk is het verstandiger om alle applicaties in het Engels te schrijven, en vervolgens via gettext in het Nederlands te zetten. [quote:315f150239] zodat die weer vertaald kan worden naar alle andere talen, [/quote:315f150239] Bij een port naar KDE en een opname in kdeedu (die nog niet een dergelijke applicatie bevat) wordt je applicatie vertaald naar 50 andere talen!! [quote:315f150239] maar het zou iig bijdragen aan een snelle verspreiding en succes van het programma.[/quote:315f150239] Yep, maar nadeel van opname in de officiele kde is dat je wel volgens hun stramien moet werken, je moet oa toelaten dat anderen je code wijzigen, en je moet je houden aan de release-schema's van KDE. (om de 9-12 mnd een nieuwe versie met nieuwe functionaliteit, evt elke maand een bugfix-update). Mijn idee is dus eerst aanmelden op apps.kde.com, zodat je applicatie op eenvoudige wijze wereldkundig gemaakt is Verder zouden we kunnen proberen er een artikel over op dot.kde.org te plaatsen, zodra de site van linuxmag meer bekend maakt over de uitkomst van de wedstrijd (onder voorbehoud, aangezien het geen kde- maar een qt-applicatie is, geen idee hoe de dot daarmee omgaat....) Mocht je er een volwaardige kde-applicatie van willen maken (waarmee je wel de portabiliteit met Windows/MacOS verliest!!), dan zou je op kde-devel@kde.org kunnen vragen wat hiervan de voor en tegens zijn. Daarna kun je besluiten om bijv. de internationalisatie via kde te laten spelen. Het pot-bestand dat hiervoor dient komt dan in de cvs-servers terecht, zodat de 75 vertaalteams, als die daar brood in zien, deze kunnen vertalen en naar je toezenden. Wil je de ontwikkeling centraal in kde laten doen, dan kan dat ook. Je applicatie komt dan bijv. in kdeextragear-2 terecht. De ontwikkeling gebeurt dan in kde's cvs, maar de release-schedule etc is geheel aan jezelf. Laatste optie is om de applicatie toe te voegen aan kdeedu. Voordeel hiervan is dat je maximale exposure krijgt, en de applicatie zeker wordt meegeleverd met de kde-vriendelijke distro's. Verder ben je verzekerd van uitgebreide localisatie. Voorwaarden hiervoor is dat je applicatie moet voldoen aan de guidelines van kde, + de eerder genoemde regels qua codevrijgave en releases.. Max Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 7 april 2003 Ah! immiddels heeft LinuxMagazine een review/juryrapport opgezet. Duidelijk is wel dat ze het educatief-gehalte beter vonden dan mijn programmeer kunsten :P Jammer vind ik wel dat mijn (gepoogde) uitgebreide technische documentie niet aan bod gekomen is. Overigens staat er een ZEER oude versie op de site van linuxmag, download liever een nieuwe op de site van Educat. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 7 april 2003 Ah, een latertje hiero Phaas: Gefeliciteerd! De terechte winnaar, ook omdat het aantal posts over C++ in het programmeren forum drastisch toenamen :D En wat betreft die opmerking: Er is juist behoefte aan het educatieve gedeelte ;) goede programmeurs zijn er genoeg voor Linux :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 7 april 2003 [quote:24350d3344="w.roosenburg"]Ah, een latertje hiero Phaas: Gefeliciteerd! De terechte winnaar, ook omdat het aantal posts over C++ in het programmeren forum drastisch toenamen :D En wat betreft die opmerking: Er is juist behoefte aan het educatieve gedeelte ;) goede programmeurs zijn er genoeg voor Linux :)[/quote:24350d3344] Das waar. Maar kben toch ook wel een goede progger niet ? :P Ik vond het jammer dat ze weinig aandacht aan de toestand om Educat heen hebben besteed, zoals libeducat bv. Maarja, heb iig gewonnen :D Er komt aanstonds een 'high-definition' pack voor Educat beschikbaar met de Blender3d art zoals je boven kunt zien. Enneh, die C++ posts in het progforum, rofl :D Dat was vooral voor mijn andere project, libcone. Maargoed, dat hoor je nog wel als het af is :) Barry Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen