anoniem Geplaatst: 1 april 2003 Delen Geplaatst: 1 april 2003 Beste penguinfreaks, mijn zusje speelt graag online games en ook zij gebruikt het heilige besturingssysteem van de almachtige penguin :D Alleen nu is er dus een probleem: Macromedia geeft geen Shockwave ondersteunig voor Linux. Nu is dus de vraag hoe we dit op gaan lossen, er is wel een Netscape plugin voor Mac OSX en aangezien dat ook UNIX based is lijkt me het toch moeten kunnen? Wie heeft de gouden tip en wil hem mij nog vertellen ook, haar dank zal groot zijn ;) Greetz Marcel Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 1 april 2003 Seems like the Almighty Penguin does not support Shockwave... Hoewel, ik heb dit gevonden bij de Mozilla PluginDoc: http://plugindoc.mozdev.org/linux.html#Crossover Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 1 april 2003 # Ja dat wist ik, maar ik ga niet doc'en omdat Macromedia te lui is om een Linux plugin te maken. Betaal al 70 euro per jaar voor WineX en dat is al mooi genoeg. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 1 april 2003 kan schokgolf niet onder wineX draaien? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 1 april 2003 # Het is een plugin, die kan ik dus niet uitvoeren oid. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 1 april 2003 Wat voor spellen speel je eigenlijk? Die op Foxkids bijv. werken vrijwel allemaal in Linux Max Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2003 [quote:3f3860fc4b="Marcel de Reus"]maar ik ga niet doc'en omdat Macromedia te lui is om een Linux plugin te maken.[/quote:3f3860fc4b]Daar heb je idd gelijk in. Beetje vreemd dat je een multimedia tool voor internet maakt en vervolgens niet eens alle gangbare platformen fatsoenlijk ondersteund. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2003 shockwave..wat is dat? is dat .swf ? of is dat flash? want .swf bestanden doen het voortreffelijk hier onder galeon Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2003 Oversimplefied: Flits is zeg maar het 'simpele broertje' van SchokGolf. http://www.macromedia.com/software/flash/productinfo/faq/#1_7 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2003 [quote:578faa06a3="maximilaan"]Wat voor spellen speel je eigenlijk? Die op Foxkids bijv. werken vrijwel allemaal in Linux Max[/quote:578faa06a3] # Ik niet, mijn zusje :D Ik speel Warcraft III, Ut2k3 etc en die zijn niet in Shockwave geschreven. Oa het oude Taksi spel is Shockwave en ook de spelletjes op www.spelletjes.nl werken niet :( Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2003 Even gekeken op spelletjes.nl, maar niet alle spellen zijn in shockwave. Er zijn ook enkele flas-spellen die het wel doen. Zelfde geldt voor foxkids.nl, sommige spellen zijn in shockwave, anderen gebruiken oa flash. Dus als het geen Crossover wordt, dan moet je zusje iets minder kieskeurig zijn en tevreden zijn met spelletjes die in Flash zijn geschreven. Wat is eigenlijk het verschil tussen deze formaten?? Max Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2003 # Ik heb geen idee wat het verschil is. AFAIR zijn het allebei .swf bestanden en doen ze hetzelfde: interactieve filmpjes draaien. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2003 Mogelijk dat shockwave gedraaid kan worden zonder hulp van een applicatie oid. Shockwave heeft volgens mij de extensie dcdr, althans dat heeft een bestand dat Mozilla voor me heeft gedownload toen ik op spelletje.nl naar een schockwave-spel sufde.. Max Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen