Ga naar inhoud

xev


Aanbevolen berichten

heyy ik het gistereen een medion toestenbord gekocht van de aldi () maar nu ben ik met toesten instellen bezig, internet enzo die bovenaan je board zitten. Nu doe ik dat met xev om te kijken wat ze inhouden en dan pak ik bij dit voorbeeld de internet toest ik zie dat die de code 161 heeft dus ik doe dan xmodmap -e 'keycode 161 = F30' als ik dan weeer met xev ga kijken krijg ik dit keycode 161 (keysym 0xffdb, F30) ik doe het tot dit moment toch nog goed of neit? maar dan moet ik ze gaan instellen, in kcontrol maar waar ergens, ik kan dat nergens vinden, niet bij teostenbord en niet bij sneltoesten, ik werk btw in KDE (linux suse 8 pro) vriendljke groet
Link naar reactie
ja ok bedankt, heb ik gedaan maar hij doet t nog niet, ik heb nu gewoon geprobeerd met een 'normale' toest (zoals bijvoorbeeld ctrl + alt + i ofzoiets dergelijks) maar hij doet t dan nog niet. maar als ik kmenuedit opstart krijg ik de volgende fout(en): QDir::readDirEntries: Cannot read the directory: /root/kde/share/applnk/kmenuedit_clipboard (en deze fout dan 2 x achter elkaar) maar hij start dan kmenuedit wel gewon op. kan t daar aan liggen.. of ergens anders aan? want ik hoef de pc/kde tog niet opnieuw op testarten of moet ik ergens iets opslaan ofzo, want t rare is ik heb de 'internetknop' bij xev aangewezen als knop en de andere niet, maar ik kan nu juist de andere kiezen en niet de internetknop, alhoewel kiezen, er komt dan bijvoorbeeld onderaan te staan dat ik x68search gebruikt als knop, maar hij doet werkelijk niets?? greetz
Link naar reactie
[quote:868f709b1c="Grezly"]ja ok bedankt, heb ik gedaan maar hij doet t nog niet, ik heb nu gewoon geprobeerd met een 'normale' toest (zoals bijvoorbeeld ctrl + alt + i ofzoiets dergelijks) maar hij doet t dan nog niet.[/quote:868f709b1c] Stel eerst via xmodmap al je multimediatoetsen in op F30 of hoger. [quote:868f709b1c] maar als ik kmenuedit opstart krijg ik de volgende fout(en): QDir::readDirEntries: Cannot read the directory: /root/kde/share/applnk/kmenuedit_clipboard (en deze fout dan 2 x achter elkaar) maar hij start dan kmenuedit wel gewoon op. [/quote:868f709b1c] Controleer even de toegangsrechten van de map dat kmenu-edit niet kan lezen. Verder is het niet verstandig om kde als root te gebruiken... [quote:868f709b1c] kan t daar aan liggen.. of ergens anders aan? [/quote:868f709b1c] Als dit betekent dat kmenuedit je wijzigingen niet opslaat kan het idd hieraan liggen.. [quote:868f709b1c] want ik hoef de pc/kde tog niet opnieuw op testarten [/quote:868f709b1c] Wat je zou kunnen doen is kde opnieuw starten door uit en in te loggen. De wijzigingen worden automatisch bekrachtigd, maar dat gebeurt na een bepaalde interval.. [quote:868f709b1c] of moet ik ergens iets opslaan ofzo, want t rare is ik heb de 'internetknop' bij xev aangewezen als knop en de andere niet, maar ik kan nu juist de andere kiezen en niet de internetknop, [/quote:868f709b1c] Met xev kun je niets toewijzen, xev geeft alleen aan wat er gebeurt als je een bepaalde toets in drukt. Het is dus een controlemiddel voor wat je met een andere applicatie (bijv. xmodmap) hebt gewijzigd aan je toetsenbordindeling. [quote:868f709b1c] alhoewel kiezen, er komt dan bijvoorbeeld onderaan te staan dat ik x68search gebruikt als knop, maar hij doet werkelijk niets?? [/quote:868f709b1c] Geen idee wat je hier bedoelt. Max
Link naar reactie
[quote:5b88f0a7e0="Grezly"]pak ik bij dit voorbeeld de internet toest ik zie dat die de code 161 heeft dus ik doe dan xmodmap -e 'keycode 161 = F30' als ik dan weeer met xev ga kijken krijg ik dit keycode 161 (keysym 0xffdb, F30) [/quote:5b88f0a7e0] Als je daarna in Kmenu-edit klikt op Internet en Mozilla. Bij Current shortcut key staat een knop, met daarop de tekst [b:5b88f0a7e0]None[/b:5b88f0a7e0], als je daarop klikt en dan drukt op die Internet toets die je hebt toegewezen aan F30 (zodat er op die knop verschijnt F30) en Apply. :roll:
Link naar reactie
[quote:0ec9daf823="Grezly"]Er staat nu wel gewoon F30 op de knop maar dan sluit ik kmenuedit af en dan doet ie het niet hoor [/quote:0ec9daf823]En als je na geklikt te hebben op Apply Kmenu-edit afsluit, en daarna Kmenu-edit weer start en weer klik op Internet en Mozolla. Staat die [b:0ec9daf823]F30[/b:0ec9daf823] dan nog steeds op die knop? :roll:
Link naar reactie
Dat was om te zien of kmenu-editde wijzigingen wel opslaat. Geeft [b:1a0e3416b6]xev[/b:1a0e3416b6] nog steeds [code:1:1a0e3416b6]keycode 161 (keysym 0xffdb, F30) [/code:1:1a0e3416b6] En heb je al geprobeerd op te slaan in ~/.Xmodmap [code:1:1a0e3416b6] keycode 161 = F30 [/code:1:1a0e3416b6] En [code:1:1a0e3416b6]xmodmap ~/.Xmodmap[/code:1:1a0e3416b6] :roll:
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
sorry voor de late reply (ja hallo 3 maanden naderhand) maar ok ik kan ze nu gewoon toevoegen de programma's aan m'n multimedia knoppen.. Maar ik wil bijvoorbeeld ook de 'startknop' van kde toevoegen aan mijn windows toets (die er op zit).. Wat zijn daar de commando's van om die te starten?? Greetz
Link naar reactie
[quote:3cb50df363="Grezly"] Maar ik wil bijvoorbeeld ook de 'startknop' van kde toevoegen aan mijn windows toets (die er op zit).. [/quote:3cb50df363] Deze info vind je op deze site: http://members.lycos.nl/maximilaan/kdefaq/index-9.html bij 9.7 Hoe gebruik ik de 3 extra knoppen op mijn Windowstoetsenbord in KDE?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...