anoniem Geplaatst: 28 maart 2003 Delen Geplaatst: 28 maart 2003 Ik draai RedHat 8.0 met de meegeleverde versie van sendmail. Ik heb Sendmail geconfigureerd volgens een hele duidelijke handleiding en de benodige bestanden voorzien van de entries. Verder draait Ipop3 als popserver. Ik heb ook een poging gedaan om DNS (named) te configuren. Probleem is het volgende: server heet : spinux.spinux.nl mailadres : spinux@spinux.nl (of spinux@spinux.spinux.nl) Als ik nu dus een mailtje stuur aan dit mailadres, krijg ik em terug met de melding : 550 5.1.1 User unknown spinux@spinux.nl De user bestaat wel op de machine, sterker nog ik ben als zodanig aangelogd. Ook als ik met Ximian mail ophaal, maakt ie keurig verbinding met de popserver, maar er is dus niet 'aangekomen' Ik heb het vermoeden dat mijn DNS me hier dwars zit, maar het kan ook een configuratiefout in Sendmail zijn. Kan iemand me een beetje op weg helpen. Waar gaat het fout? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 28 maart 2003 Staat spinux.nl wel in je /etc/mail/local-host-names? Zo nee..dan ontvangt hij geen mail voor dat domein.. Je hebt de user aangemaakt met adduser spinux? Probeer ook webmin (www.webmin.com) dan kan je alles via een webinterface goed configgen en kan je ook de mailboxen bekijken (kan ook via /var/spool/mail) M. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen