Ga naar inhoud

De router deelt geen internet meer na Ipmasq deinstallatie


Aanbevolen berichten

Hoi, Eerst, onze router draait op onze noodflop, Freesco. Ik heb van onze router IPMasq verwijderd om PMFirewall te installeren. [code:1:d681d362b3] apt-get remove ipmasq [/code:1:d681d362b3] Uit /etc heb ik (op advies) de directory ipmasq verijderd. Vervolgens heb ik PMFirewall geinstalleerd. Alle vraagjes netjes beantwoord. POP3, 80, Imap telnet enz. enz. uitgezet. Na de reboot deed de router alles behalve internet delen. Bij de start van PMFirewall krijg ik de mededeling dat de protocollen niet zijn gevonen. Iets te gretig ipmasq gedeinstalleerd , met name de /etc dir ? Groeten, Joris
Link naar reactie
welke kernelversie heeft debian? vanaf versie 2.4 is het aan te raden om ip-tables te gebruiken. als pmf dwars blijf liggen probeer dan eens tijdelijk een andere frontend, zoals guarddog. Als die er wel in slaagt een firewall op te bouwen, dan is er iets mis met pmf, lukt het ook guarddog niet, dan heb je bij het de-installeren iets teveel gesloopt. Max
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...